Esa Viitamäki nimitetetty Itellan tietohallintojohtajaksi

LuK Esa Viitamäki (synt. 1958) on nimitetty Itellan tietohallintojohtajaksi. Hän siirtyy tehtävään LähiTapiolan tietohallintojohtajan tehtävästä.

Viitamäellä on yhteensä 30 vuoden kokemus erilaisista asiantuntija- ja johtotehtävistä ICT-alalta. Ennen LähiTapiolaa hän on työskennellyt muun muassa Tiedolla, WM-datalla ja Pohjolan ATK-palvelussa.

Viitamäestä tulee myös Itellan laajennetun johtoryhmän jäsen.

- Itellan ICT on parhaillaan suurten muutosten alla, kun uudistamme tietohallintomme toimintamallia ja teemme merkittävän ulkoistuksen. Uskon että Esan pitkä kokemus nimenomaan ICT:n muutosprosesseista, uudellenorganisoinneista ja ulkoistusprojekteista auttaa meitä viemään läpi tarvittavat muutokset menestyksekkäästi, sanoo Itella Viestinvälityksen johtaja Jukka Rosenberg.

- Itella on mielenkiintoisessa tilanteessa, jossa on sekä perinteisten postilähetysten vähenemisen tuomia haasteita että verkkokaupan kasvun tuomia suuria mahdollisuuksia. Itellan johdolla on näihin liittyen kunnianhimoiset tavoitteet, Viitamäki sanoo. Itellan ICT:n muutos palveluiden tuottajasta ICT-palvelutuotannon ja -tuottajien johtajaksi ja entistä tuloksellisemmaksi liiketoiminnan kumppaniksi on suuri ja uskon, että minulla on siihen annettavaa.

Viitamäki aloittaa tehtävässään 12.8.2013.

Lisätietoja:

Esa Viitamäki, puh. 040 705 7631, esa.viitamaki@lahitapiola.fi
Jukka Rosenberg, puh. 050 311 2194, jukka.rosenberg@itella.com

Itella-konserni tarjoaa ratkaisuja tieto- ja tuotevirtojen hallintaan. Itella toimii viestinvälityksen, logistiikan ja taloushallinnon aloilla Euroopassa ja Venäjällä. Vuoden 2012 liikevaihto oli 1 947 miljoonaa euroa. Henkilöstömäärä on noin 27 500. Konserni palvelee yritysasiakkaitaan Itella-nimellä ja kuluttajia Suomessa Posti-nimellä. Lisätietoja osoitteessa www.itella.fi.