Esa Vilkuna Itellan työhyvinvointisäätiön asiamieheksi

Esa Vilkuna aloittaa Itellan työhyvinvointisäätiön asiamiehenä 1.9.2014. Hän seuraa tehtävässä Antti Palkista, joka siirtyy eläkkeelle elokuun lopussa.

– Esa Vilkunalla on erittäin hyvä kokemus ja ymmärrys sekä Itellasta että työhyvinvointisäätiöstä. Hänellä on takanaan pitkä ura Itellassa ja Posti- ja logistiikka-alan unioni PAUssa, jonka puheenjohtajana hän on toiminut pitkään. Lisäksi Vilkuna on ollut Itellan työhyvinvointisäätiön hallituksen jäsen sekä ollut mukana perustamassa säätiötä, kertoo työhyvinvointisäätiön hallituksen puheenjohtaja Jaana Jokinen.

Säätiön tarkoituksena on edistää viestinvälitys- ja logistiikka-alan henkilöstön yleistä työmarkkinakuntoisuutta ja toimialan työvoiman pysymistä työmarkkinoiden käytettävissä sekä tukea Itella-konserniin kuuluvien yhtiöiden palveluksessa olevien, eläkkeelle siirtyneiden henkilöiden ja heidän perheenjäsentensä kuntoa ja kuntoutusta sekä loma- ja liikuntatoimintaa.

– Alan työ ja työn luonne ovat muutostilassa. Nykyisessä postialan murroksessa työhyvinvointiin täytyy nyt kiinnittää entistä enemmän huomiota, Esa Vilkuna sanoo.

Esa Vilkuna toimi 13 vuoden ajan Posti- ja logistiikkaunionin puheenjohtajana viime kevääseen asti.

Lisätietoja medialle: Itella MediaDesk, puh. 020 452 3366 (ma-pe klo 9-16.30)