Itella palkkaa joulusesonkiin runsaat 3000 kausiapulaista

Itella-konserni työllistää tänäkin vuonna joulun alla runsaat 3000 kausityöntekijää ympäri Suomea. Suurin osa työpaikoista keskittyy postinlajitteluun, -jakeluun ja kuljetustehtäviin. Joulu on Itellassa vuoden kiireisintä aikaa, joulun alla käsitellään muun muassa noin 50 miljoonaa joulukorttia.

Kausityöntekijät aloittavat työskentelyn sekä lajittelussa että jakelussa pääsääntöisesti joulukuun puoliväliin mennessä. Joulun ruuhkahuippu ajoittuu parille joulunalusviikolle, jolloin joulutervehdysten viimeiset lähetyspäivät ovat käsillä ja postin määrä suurimmillaan.

Kausityöntekijöiden paikkojen haku on suurimmalta osin jo ohi, mutta joitakin hajapaikkoja voi olla vielä haussa.  Kaikkia avoimena olevia Itellan työpaikkoja voi selata ja niihin hakea internet-sivuilla www.itella.fi/rekrytointi.

- Alaikäraja kausityöhönkin on yleisesti 18 vuotta työtehtävien vastuullisuudesta ja työajoista johtuen. Kausiapulaisina työskentelee paljon ammattiin opiskelevia nuoria aikuisia, jotka ovat hakeneet Itellan kausityöhön toistamiseen. Tänäkin vuonna työhakemuksia on saapunut enemmän kuin avoimia paikkoja on ollut tarjolla, kertoo henkilöstöpäällikkö Pirjo Yltävä.

Lisätietoja tiedotusvälineille:

• henkilöstöpäällikkö Pirjo Yltävä, puh. 020 451 5439, www.itella.fi/rekrytointi
  • Itellan MediaDesk palvelee toimittajia numerossa 020 452 3366 arkisin klo 8.30 - 16.30.
  • Kuvamateriaalia tiedotusvälineiden käyttöön on saatavissa Itellan Media-osiosta, www.itella.fi/media > Kuvapalvelu ja logot.

Itella-konserni tarjoaa ratkaisuja tieto- ja tuotevirtojen hallintaan. Itella toimii viestinvälityksen, informaatiologistiikan ja logistiikan aloilla Pohjois- ja Keski-Euroopassa sekä Venäjällä. Vuoden 2009 liikevaihto oli 1 820 miljoonaa euroa. Henkilöstömäärä on noin 28 000. Konserni palvelee yritysasiakkaitaan Itella-nimellä ja kuluttajia Suomessa Posti-nimellä. Lisätietoja osoitteessa www.itella.fi/konserni.