Itellan kehitysjohtaja Jouni Simosesta vuoden projektipäällikkö

Projektiyhdistys ry nimitti tiistaina 9.11. Itellassa kehitysjohtajana työskentelevän Jouni Simosen vuoden 2010 projektipäälliköksi. Vuoden projektipäällikkö valittiin ensimmäistä kertaa. Simosen valintaan vaikutti hänen osaamisensa projektinhallinnan järjestelmistä sekä ansioituminen henkilöjohtajana.

Jouni Simonen työskentelee hankejohtajana Itellan Viestinvälitys-liiketoimintaryhmän kehitysohjelmassa, jonka tavoitteena on uudistaa postipalvelujen sisältöä ja tuotantoprosessia. Kehitysohjelmassa investoidaan palvelujen tuotantolaitteisiin ja -tiloihin sekä tietojärjestelmiin. Kehitysohjelma käynnistettiin vuonna 2007 ja se koostuu noin neljästäkymmenestä projektista.

”Tällainen tunnustus on mukava saada. Projektiyhdistys on merkittävin projektialan toimija Suomessa ja uskon tunnustuksen kertovan Itellan varsin korkeatasoisesta projektiosaamisesta. Näen tunnustuksen myös osoituksena siitä, että olen ollut sen luottamuksen arvoinen, jonka Viestinvälitys–liiketoiminnan johto on minulle varauksettomasti työtehtävissäni antanut”, Simonen sanoo.

”Simonen kykenee johtamaan vaativia projektikokonaisuuksia, joihin kuuluu kymmeniä ala- ja osaprojekteja. Simosen vahvuutena on myös kyky valmentaa projektipäälliköitä sekä kehittää projektityöskentelykulttuuria niin Itellassa kuin yhteistyökumppaneiden kanssa”, kehitysjohtaja Matti Akonniemi Itellasta sanoo.

Jouni Simonen on työskennellyt Itellassa useissa laatu- ja kehitystehtävissä vuodesta 1998. Hän on kirjoittanut myös vuonna 2007 julkaistun kirjan ”Projektisalkunhallinta – Kehitystoiminnan Strateginen johtaminen” yhteistyössä muiden suomalaisten projektityöskentelyn asiantuntijoiden kanssa.

Lisätietoja medialle:

kehitysjohtaja Matti Akonniemi, Itella Oyj, etunimi.sukunimi@itella.com, puh. 0400 400 239

kehitysjohtaja Jouni Simonen, Itella Oyj, etunimi.sukunimi@itella.com, puh. 040 512 7090

toiminnanjohtaja Jyry Louhisto, Projektiyhdistys ry, etunimi.sukunimi@pry.fi, puh. 040 543 1099

Itella-konserni tarjoaa ratkaisuja tieto- ja tuotevirtojen hallintaan. Itella toimii viestinvälityksen, informaatiologistiikan ja logistiikan aloilla Pohjois- ja Keski-Euroopassa sekä Venäjällä. Vuoden 2009 liikevaihto oli 1 820 miljoonaa euroa. Henkilöstömäärä on noin 28 000. Konserni palvelee yritysasiakkaitaan Itella-nimellä ja kuluttajia Suomessa Posti-nimellä. Lisätietoja osoitteessa www.itella.fi/konserni.

Projektiyhdistys ry on perustettu vuonna 1978. Se on projektiammattilaisten valtakunnallinen, toimialasta riippumaton, projektiajattelun ja -osaamisen kehittäjä sekä aktiivinen kansainvälinen toimija. Yhdistys kehittää henkilöjäsentensä projektiosaamista sekä yritys- ja yhteisöjäsentensä projektien tuloksellisuutta ja projektiliiketoiminnan kilpailukykyä.Projektiyhdistyksellä on 150 yritys- ja yhteisöjäsentä ja henkilöitä jäseninä yli 2700. Projektiyhdistys on projektialan yleismaailmallisen kattojärjestön IPMAn (International Project Managamen Association) jäsen ja vastaa IPMA:n projektiammattilaisten sertifiointitutkinnoista Suomessa.