Itellassa 2 500 kausiapulaista kesän aikana

Itella tarjoaa kesätyöpaikan Suomessa yhteensä noin 2 500 henkilölle. Heistä suurin osa työskentelee postin jakelussa, lajittelussa ja kuljetuksessa. Kausiapulaisia työskentelee joka puolella Suomea, mutta eniten pääkaupunkiseudulla, jossa lajitellaan suurin osa Suomessa kulkevasta postista ja postinsaajien määrä on suurin.

Kausiapulaisista suuri joukko on opiskelijoita, jotka sijaistavat vakituista henkilöstöä kesälomien ajan. Kesätyön pituus vaihtelee 3 viikosta 3 kuukauteen, tyypillisin aika on 2,5 kuukautta kesäkuun alusta elokuun puoleen väliin.

Kausiapulaisia valmennetaan tehtäviinsä parhaillaan ja juhannuksen alla työtä tehdään jo itsenäisesti.

– Osa nuorista löytää tiensä Itellaan vuodesta toiseen, ja heistä monet ovatkin jääneet pysyvästi töihin meille. On hienoa, että kesätyön kautta saamme uutta sukupolvea kasvamaan tulevaisuuden osaajiksi Itellaan ja ylipäänsä viestinvälitys- ja logistiikka-alalle, henkilöstöpäällikkö Pirjo Yltävä Itellasta toteaa.

Vastuullinen kesäduuni tarjolla

Itella on mukana valtakunnallisessa Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa, ja sitoutuu sadan muun yrityksen mukana kampanjan periaatteisiin, jotka ovat

• mielekäs työ ja kohtuullinen palkka,
  • riittävä perehdytys ja ohjaaminen,
  • oikeudenmukainen ja tasapuolinen kohtelu,
  • kirjallinen työsopimus ja työtodistus ja
  • ilmoittaminen valinnasta, myös niille jotka eivät tulleet valituksi.

Vastuullinen kesäduuni -kampanja on yritykselle konkreettinen keino toteuttaa yhteiskuntavastuuta.

– Olemme Itellassa hyvin iloisia siitä, että meidän on mahdollista tarjota näinä aikoina kesätyötä jopa 2 500 ihmiselle. Monelle nuorelle Itella on ensimmäinen kesätyöpaikka, ja koemme tärkeäksi antaa työelämäänsä aloittaville hyvän käsityksen työelämästä, Pirjo Yltävä sanoo.

Lukuja

• Itella työllistää Suomessa noin 21 000 ihmistä ollen yksi suurimmista työnantajista.
  • Työntekijämme edustavat yksin Suomessa noin 70 eri kansallisuutta.
  • Kaikkiaan Itella työllistää 27 500 ihmistä Euroopassa ja Venäjällä.
  • Vastaanotamme vuosittain noin 30 000 työhakemusta.
  • Hakemuksia Suomen kesätyöpaikkoihin saapui noin 10 000, suurin hakijamäärä yhteen tehtävään oli 817.

Lisätiedot medialle:

Itella Oyj, henkilöstöpäällikkö Pirjo Yltävä, puh. 020 451 5439

Lisätietoja Vastuullinen kesäduuni -kampanjasta www.nuori.fi/kesaduuni

Kaikkia Itellan avoimena olevia työpaikkoja voi selata ja niihin hakea osoitteessa www.itella.fi/rekrytointi

Itella työllistää Suomessa noin 21 000 ihmistä ollen yksi suurimmista työnantajista. Työntekijämme edustavat yksin Suomessa noin 70 eri kansallisuutta. Kaikkiaan Itella työllistää 27 500 ihmistä Euroopassa ja Venäjällä. Vastaanotamme vuosittain noin 30 000 työhakemusta.