Jukka Rosenberg IBM:ltä Itella Viestinvälityksen uudeksi johtajaksi

KTM Jukka Rosenberg  on nimitetty Itella Viestinvälitys -liiketoimintaryhmän uudeksi johtajaksi. Hän aloittaa tehtävässä 1. helmikuuta. Hän siirtyy Itellaan IBM Global Services Nordic -yhtiöstä, missä hän toimii finanssialan partnerina. Ennen IBM:ää Jukka Rosenberg on työskennellyt Tieto-konsernissa ja Fujitsu Services -yhtiössä.

Itella Viestinvälitys -liiketoimintaryhmään kuuluu neljä tytäryhtiötä: Itella Posti Oy, Itella Asiakkuusmarkkinointi Oy, Venäjällä toimiva OOO Itella Connexions sekä Virossa toimiva SmartPOST OÜ. Suomalaisille läheisin näistä on Itella Posti Oy, joka vastaa Suomessa yrityksille ja kuluttajille tarjottavista postipalveluista, joita ovat muun muassa kirjeiden, lehtien ja suoramarkkinointilähetysten jakelu, paketti- ja pikakuljetuspalvelut, NetPosti sekä Postin myymälät ja myyntipisteet.  Itella Viestinvälityksessä on 18 000 työntekijää ja liikevaihto vuonna 2009 oli 899 miljoonaa euroa.

”Jukka Rosenberg tuo Itellaan arvokasta osaamista asiakaslähtöisestä toiminnasta ja palvelujen kehittämisestä. Hänellä on myös laaja kokemus erityisesti it-alaa koskevien toimialamuutosten läpiviennistä, millä on paljon yhtymäkohtia Itellan toimintaympäristön muutoksiin", konsernijohtaja Jukka Alho toteaa.

”Itellaan siirtyminen on ainutlaatuinen haaste ja mahdollisuus. Sähköinen viestintä lisääntyy ja yritysten ja kansalaisten e-asiointi mahdollistaa uudenlaisen kilpailukyvyn rakentamisen. Aloitan mielelläni työskentelyn yhteistyössä Itellan osaavan henkilöstön kanssa, sillä henkilöstöllä on ratkaiseva asema yhtiön menestyksessä”, Jukka Rosenberg kommentoi siirtymistään Itellan palvelukseen.

Itellan MediaDesk palvelee toimittajia numerossa 020 452 3366 arkisin klo 8.30 - 16.30.

Kuvamateriaalia tiedotusvälineiden käyttöön on saatavissa Itellan Media-osiosta, www.itella.fi/media > Kuvapalvelu ja logot.