Lahden seimitapahtuman erikoisleima otetaan käyttöön 1.12.

Lahden kaupungissa vietetään myös tänä jouluna perinteistä seimitapahtumaa. Tapahtumalla on nyt kymmenettä kertaa oma erikoisleima, joka otetaan käyttöön tiistaina 1.12. Asiakkaat saavat joulutervehdyksiinsä seimileiman jättämällä lähetyksensä osoitteessa Vapaudenkatu 6 sijaitsevaan kirjelaatikkoon lauantaihin 19. joulukuuta saakka.

Seimikaupunki Lahti -erikoisleiman aiheena on tänä vuonna Jeesus-lapsi vanhempineen ja ajankohtaiseen auttamisen teemaan sopiva lahjaa tarjoava tyttö. Leiman taustalle on kuvattu Keski-Lahden seurakunnan Ristinkirkon torni. Erikoisleima on Tapani Talarin suunnittelema ja piirtämä.

"Parhaat kiitokset Lahden Seurakuntayhtymälle, Postille ja paikalliselle postimerkkikerholle, että seimileimaperinne jatkuu. Tänä vuonna erikoisleiman kuva pikkutytön antamasta lahjasta on erityisen sopiva, kun erilaista avun tarvetta on paljon. Kuvan voi nähdä myös niin, että tyttö ottaa itse joulun sanoman lahjana vastaan", sanoo Suomen puolustusvoimien kenttäpiispa Pekka Särkiö, joka toimi itse aikoinaan Keski-Lahden seurakunnan kirkkoherrana.

Lahden keskustan liikkeissä ja muissa tiloissa on esillä jouluseimiä 6.1.2016 asti. Jouluseimet edustavat useiden eri maiden seimiperinnettä. Jouluseimi kertoo joulun ydinsanomasta, Jeesuksen syntymästä. Lahden postimerkkikerho järjestää joulun alla myös joulukorttinäyttelyn Missiokaupassa osoitteessa Vapaudenkatu 6 A.

Muista joulutervehdysten viimeiset postituspäivät

Kotimaan joulutervehdykset (0,80 €) tulee postittaa viimeistään maanantaina 14.12. Ykkösluokassa lähetettävät tervehdykset ehtivät jouluksi perille, jos ne postittaa maanantaina 21.12. mennessä. Suoraan puhelimesta ja netistä lähetetyt aidot ja perille jaettavat joulupostikortit (alk. 2,50 €) tulee postittaa viimeistään 21.12. kello 12.

www.posti.fi/joulu

Joulutervehdysten erikoisleimaus alkaa Helsingissä 4.12.

Postialan sopu varmistaa, että joulupostit ehtivät ajoissa perille

Kuva erikoisleimasta tiedotusvälineiden käyttöön

Lisätietoja:

tuotepäällikkö Eero Hiekkavuo, Posti Oy, puh. 020 451 5533, etunimi.sukunimi@posti.com
tuotepäällikkö Johanna Rouhe, Posti Oy, puh. 050 576 6502, etunimi.sukunimi@posti.com

Posti Group on ensisijainen valintasi postin, logistiikan ja verkkokaupan palveluissa. Huolehdimme kaupankäynnin ja arjen sujuvuudesta 10 maassa. Liikevaihtomme vuonna 2014 oli 1 859 miljoonaa euroa. Palvelemme asiakkaitamme Suomessa Posti-nimellä ja muissa maissa Itella-nimellä noin 23 000 ammattilaisen voimin. Kaikki palvelumme Suomessa ovat hiilineutraaleja. www.posti.com.