Posti helpottaa pakettien noutoa pidennetyillä aukioloajoilla ja viikonlopputoimituksilla

Vuoden pakettirikkaimmat viikot ovat käynnissä, ja Posti toimittaa lähes miljoona pakettia vastaanottajille viikon aikana. Suomessa suosituin toimitustapa on nouto postista tai pakettiautomaatista. Siksi postit palvelevat aattoon asti arki-iltaisin kello 20:een ja tavallista pidempään myös lauantaisin ja sunnuntaisin.

Joulun alla pakettien kulku ei pysähdy viikonlopuiksi, sillä Posti toimittaa paketteja noudettaviksi posteihin ja pakettiautomaatteihin maanlaajuisesti myös lauantaisin ja sunnuntaisin. Vastaanottajan kannattaa hyödyntää pakettien noutamisessa postien pidempää aukioloa ruuhka-aikojen ulkopuolella. Kauppojen ja kioskien yhteydessä toimivat postit palvelevat pitkien aukioloaikojensa mukaan myös iltaisin ja viikonloppuisin.

Postin verkostoon kuuluu yhteensä yli 1 400 palvelupistettä mukaan lukien 480 pakettiautomaattia.

Nopea noutaminen helpottaa joulun pakettiliikennettä

Joulusesongin aikaan uusia paketteja toimitetaan palvelupisteisiin tavallista isompia määriä. Kaikkien paketit kulkevat sujuvasti, jos paketit noudetaan pian saapumisilmoituksen tultua eivätkä noutamista odottavat lähetykset täytä noutopisteitä.

Vastaanottaja voi ennakoida paketin tuloa lataamalla kännykkään Postin mobiilisovelluksen, joka antaa arvion saapumisajasta. Näin paketin nouto on helppoa yhdistää muuhun asiointiin. Paketin kulkua voi seurata lähetystunnuksella myös Postin verkkosivuilta.

Suurin osa Postin omista myymälöistä on joulun alla auki normaalia pidempään:

7.–23.12 ma-pe klo 20 asti

12.–13.12. la klo 10–16, su klo 12–16