Posti ja Ilkka-Yhtymä jatkavat yhteistyötä sanomalehtien jakelussa Etelä-Pohjanmaalla ja Vaasassa

Posti Oy ja Ilkka-Yhtymä Oyj jatkavat yhteistyötä sanomalehtien jakelussa Etelä-Pohjanmaalla ja Vaasassa. Osapuolet ovat saavuttaneet neuvotteluratkaisun yhteistyön jatkamisesta useilla vuosilla. Neuvotellulla jakeluratkaisulla varmistetaan mahdollisimman hyvä Ilkan ja Pohjalaisen jakelujen palvelutaso ja kustannustehokkuus.

Ratkaisu perustuu nykyiseen jakelumalliin, jota on kehitetty yhteistyössä vuodesta 2007. Jakelumallissa hyödynnetään osittain sanomalehtien ja muiden lähetysten yhdistettyä jakelua, joka kohdennetaan asiakastarpeen mukaan. Sopimukseen liittyvät asiat tarkentuvat kevään aikana.

− Pitkäaikainen kumppanuus Postin kanssa on mahdollistanut jatkuvan jakeluiden kehittämisen ja taannut luotettavan sanomalehtien jakelun asiakkaillemme. Neuvottelutulos varmistaa jakelujen palvelutasojen lisäksi mahdollisimman hyvän kustannustehokkuuden sekä postinjakajien työpaikkojen säilymisen lähivuosina, toteaa toimitusjohtaja Matti Korkiatupa Ilkka-Yhtymä Oyj:stä.

− Olemme hyvin tyytyväisiä tilanteeseen. Meillä on ollut Ilkka-Yhtymän kanssa pitkäaikainen ja hedelmällinen yhteistyö. Olemme yhdessä kehittäneet varhaisjakeluun palvelun, josta hyötyvät ennen kaikkea lehden lukijat. Tyytyväiset lukijat taas merkitsevät työtä erittäin ammattitaitoiselle jakeluhenkilöstöllemme, sanoo johtaja Risto Savikko Postin Lehtipalveluista.

Postin vuoteen 2020 ulottuvassa strategiassa kirjeet, aikakauslehdet ja sanomalehdet ovat edelleen Postin ydinliiketoimintaa, vaikka jakelumäärät laskevat.

Lisätietoja medialle:
Itellan MediaDesk vastaa numerossa 020 452 3366 (ma-pe klo 9.00-16.30)