Posti ja Kotkan kaupunki neljän vuoden sopimukseen ateriakuljetuksista

Kotkan kaupunki, Kymijoen Ravintolapalvelut Oy, on valinnut Postin kumppaniksi aterioiden kuljetuksessa. Neljän vuoden sopimuksen myötä Posti palvelee elokuusta alkaen ateriakuljetuksissa palvelukeittiöille, sairaaloille, hoivayksiköille ja päiväkodeille. Ateriakuljetukseen kuuluu ruokalistan mukaisten ruokien, astioiden ja tuotteiden kuljettaminen asiakkaalle. Ruoka kuljetetaan tilauksen mukaan joko kylmänä tai kuumana.

Kaikki ateriat valmistetaan keskuskeittiössä Jylpyllä, mistä ateriat kuljetetaan kuudella ajoneuvolla asiakkaille. Kuljetukset sisältävät myös pakkausten, vaunujen ja rullakoiden paluukuljetuksia takaisin keskuskeittiöön sekä Kymijoen Ravintolapalveluiden, Kotkan kaupungin ja osin Carean sisäisen postin kuljetuksia toimipaikasta toiseen tai ulkoiseen postiin.

Posti on vahvasti mukana kehittämässä kunnallista ruokahuoltoa.  Kaikki Postin tarjoamat alueelliset ateriakuljetukset ovat asiakaskohtaisesti räätälöityjä ratkaisuja, jolloin kuljetusajat ja paikat sekä toimintatavat on sovittu asiakkaan kuljetustarpeen mukaan. Ateriakuljetukset ovat minuuttipeliä ja sitovat paljon kuljetuskalustoa hyvin lyhyeksi ajaksi päivittäin. Tämä taas edellyttää kuljetuskumppanilta resursseja sekä varautumista myös päivittäisiin muutoksiin

Posti toteuttaa ateriakuljetuksia tällä hetkellä noin 100 paikkakunnalla. Posti vie vuodessa 2 miljoonaa ateriaa kotiateriakuljetuksena ja päivittäin 500 000 ateriaa päiväkoteihin, kouluihin, palvelutaloihin ja muihin kuntien toimipisteisiin.

Vuoden 2015 alusta alkaen kaikki Postin palvelut ovat 100 % hiilineutraaleja.

.

Lisätiedot:
Timo Kinnunen, johtaja
Anniina Kajasviita, viestintäpäällikkö
Postin MediaDesk puh. 020 452 3366 (arkisin klo 9.00-16:30)