Posti liittyi Joulupukkisäätiön suomalaista joulubrändiä tukevaan verkostoon

Santa Claus Licensing Ltd. tekee työtä suomalaisen joulupukkibrändin vahvistamiseksi ja kokoaa vahvaa kumppaniverkostoa yhtenäisen joulubrändin alle. Tänä jouluna Posti toimii virallisena Santa Claus Licensingin kuljetuskumppanina.

Joulupukki ja Posti ovat tuoneet suomalaisiin koteihin joulutunnelman jo sadan vuoden ajan. Siinä missä joulupukki käy ovella kerran vuodessa, tulee posti vuoden jokaisena arkipäivänä. Molemmat ovat tuttuja ja odotettuja.

– Posti jakaa jouluna yli 30 miljoonaa joulutervehdystä ja vuosittain saman verran paketteja suomalaisiin koteihin. Olemme välittämässä joulumieltä ystävältä toiselle. Santa Claus Licensing tekee työtä suomalaisen joulupukkibrändin eteen niin kotimaassa kuin kansainvälisesti. Viemme yhdessä tarinaa oikeasta, suomalaisesta joulupukista eteenpäin, Postin brändijohtaja  Pirjo Kaasinen  sanoo.

Joulupukki tapaa vuosittain kymmeniä tuhansia matkailijoita Napapiirillä, missä Posti huolehtii Joulupukin pääpostista ja joulupukin vilkkaasta kirjeenvaihdosta. Joulupukki saa vuodessa yli puoli miljoonaa sydämellistä kirjettä ympäri maailmaa. Tänä jouluna matkailijat saavat Joulupukin pääpostin leiman postikortteihin myös Rovaniemen lentokentälle perustetusta Postin pisteestä.

Joulupukkisäätiön kaupallisia oikeuksia edustava Santa Claus Licensing kehittää ja vahvistaa yhdenmukaista Joulupukkisäätiön joulupukkibrändiä ja ylläpitää suomalaista joulupukin kumppaniverkostoa. Joulupukin tarinaa kertovat Postin ohella muut yhteistyökumppanit kuten Finavia, Finnair, Fiskars, Tallink Silja ja Veikkaus. Joulupukin kaikki kumppanit edustavat eettistä arvomaailmaa ja suomalaisuutta. Joulupukkisäätiön päätehtäviin kuuluu maailman lasten auttaminen ja suomalaisen joulupukin tunnettuuden edistäminen.

Lisätietoja medialle:

Postin MediaDesk puh. puh. 020 452 3366 (ma-pe klo 9-16.30)