Posti toiminut Wulffin menestyskonseptin takana jo 25 vuotta

Postin ja Wulffin yhdessä kehittämän toimistotarvikekonseptin taustalla pyörii mitä pienimpiä yksityiskohtia myöten kehitetty logistiikka. Kaksi vahvaa suomalaista toimijaa ovat luottaneet toisiinsa jo neljännesvuosisadan.

Kuljetuksista alkanut yhteistyö on laajentunut vuosien varrella pitkäjänteiseksi logistiikkakumppanuudeksi. Posti hoitaa tänä päivänä koko Wulffin Suomen logistiikan, kattaen tuotteiden varastoinnin, kuljetukset ja lisäarvopalvelut kuten hyllytyksen. Wullf Oy Ab:n tuotantojohtaja  Marko Helinin mukaan logistiikkakumppanilta edellytetään nopeaa toimitusketjua, tehokasta operatiivista toimintaa, palvelun korkeaa laatua ja valtakunnallista jakeluverkostoa.

- Posti on toimitusketjuratkaisuissa aivan ylivertainen Suomessa tällä hetkellä. Sillä on niin aukoton prosessi ja nopea toimitusketju, ettei kukaan toinen pysty vastaavaan. Olemme Wulffissa pitäneet saman palvelukonseptimme markkinoilla jo 90-luvulta asti eikä se olisi ollut mahdollista ilman yhteistyötä Postin kanssa. Vain pitkässä kumppanuudessa näin pitkälle hiottu toiminta voi onnistua, Helin toteaa.

Yksilöllistä lisäarvopalvelua

Wulffin jo 90-luvulla lanseeraamassa menestyskonseptissa, MiniBarissa, yritysten toimistotarvikehankinta ulkoistetaan kokonaan Wulffille. Hotellissa toimivan kaimatuotteensa tavoin asiakkaan kaapista löytyy aina erilaisia toimistotarvikkeita riittävä määrä. Täydennys tapahtuu automaattisesti, ja käytetyt tuotteet viedään säännöllisesti kierrätykseen.

Varastoinnin ja kuljetusten lisäksi Posti tarjoaa Wulffille hyllytyksen. Posti käy sovituin väliajoin tarkistamassa Wulffin asiakasyritysten toimistotarvikkeiden tilanteet ja tekee tarvittavat lisätilaukset sekä täyttää hyllyt. Tiedonsiirto on kokonaan integroitu Postin järjestelmiin.

- Käytämme hyllyjen tuoteluennassa, tilaustietojen välittämisessä ja raportoinnissa Postin digitaalisia tiedonkeruulaitteita. Tiedot välittyvät automaattisesti Wulffin järjestelmään ja sieltä edelleen meidän varastoon ja kuljetukseen. Haluamme tarjota asiakkaillemme mahdollisimman saumattoman ja teknologisesti vahvan kokonaistoimitusketjun, toteaa Toimitusketjuratkaisuiden strategisista asiakkuuksista vastaava johtaja  Jukka Pyykkö  Postista.

Tilausfrekvenssi on toimistotarvikkeissa jatkuvasti tihentynyt ja tilauserät pienentyneet. Toimitusajoista ei silti voida tinkiä. Jos hyllyluenta tapahtuu Wulffin asiakkaalla aamupäivällä, ovat tilatut tuotteet jo seuraavana päivänä paikoillaan.

Vihreästi yhdessä

Posti hoitaa myös Wulffin palautus- ja kierrätyslogistiikan. Käytetyt tarvikkeet, kuten erilaiset muovit ja kansiot, kynät ja kumit, nitojat ja lävistäjät kerätään Wulffin kehittämään Eco Bagiin. Posti noutaa säkin ja toimittaa edelleen Kuusakosken jätteenkäsittelylaitokselle, missä tuotteet murskataan, materiaalit erotellaan ja toimitetaan uusiokäyttöön. Vastaavasi tyhjät muovipullot kerätään niille varattuun laatikkoon ja toimitetaan  Palpalle  uusiokäyttöön.

Kaikki Postin palvelut Suomessa ovat  100 prosenttisesti hiilineutraaleja  ja molempien yritysten toiminta on  ISO14001 -ympäristösertifioitu .

Lisätietoja:

MediaDesk, puh. 020 452 3366

Posti Group on ensisijainen valintasi postin, logistiikan ja verkkokaupan palveluissa. Huolehdimme kaupankäynnin ja arjen sujuvuudesta 10 maassa. Liikevaihtomme vuonna 2014 oli 1 859 miljoonaa euroa. Palvelemme asiakkaitamme Suomessa Posti-nimellä ja muissa maissa Itella-nimellä noin 23 000 ammattilaisen voimin. Kaikki palvelumme Suomessa ovat hiilineutraaleja. www.posti.com.