Sanna Ahonen Itellan kehitysjohtajaksi

Sanna Ahonen, KTM, 45, on nimitetty Itellan kehitysjohtajaksi sekä Itellan johtoryhmän jäseneksi. Hän aloittaa työt Itellassa 1.4.2014. Ahosen vastuulle kuuluvat Itellan strateginen suunnittelu, prosessikehitys, tietohallinto ja yritysjärjestelyt. Hän raportoi toimitusjohtaja Heikki Maliselle.

Ahonen siirtyy Itellaan Finnairilta, jossa hän on toiminut kehitysjohtajana. Ennen tätä hän työskenteli Nokia Siemens Networksissä, jossa hän johti muun muassa Strategic Change Projects -yksikköä ja Business Excellence -yksikköä divisioonatasolla. Lisäksi hän on työskennellyt Baswarella Global Consultingin johtajana.

- Ahonen tuo Itellaan mukanaan syvää asiantuntemusta liiketoiminnan muutoksen nopeuttamisesta sekä prosessikehityksestä. Toivotamme hänet lämpimästi tervetulleeksi Itellaan, sanoo Heikki Malinen.

- Itella on keskellä haastavaa murrosvaihetta. Yrityksessä on edelleen tarve tehokkuuden nostamiseen, mutta samanaikaisesti täytyy varmistaa korkea asiakastyytyväisyys. Itellan uusi, vuoteen 2020 ulottuva visio, näyttää selvän suunnan ja olen erittäin innostunut mahdollisuudesta työskennellä Itellassa ja jatkaa kohti vision näyttämää suuntaa, sanoo Ahonen.

Nykyinen strategiajohtaja Juhani Strömberg jatkaa johdon asiantuntijatehtävissä ja jää eläkkeelle 1.1.2015. Hän ei ole konsernin johtoryhmän jäsen 1.4.2014 alkaen. Strömberg raportoi Heikki Maliselle 31.12.2014 asti.

- Juhani Strömberg on johtanut Itellan strategista suunnittelua menestyksekkäästi. Kiitämme häntä erinomaisesta työpanoksesta ja toivotamme hänelle menestystä seuraavan elämänvaiheen toteuttamisessa, sanoo Malinen.

- Olen ollut etuoikeutettu saadessani työskennellä erittäin ammattitaitoisten kollegojen kanssa täällä Itellassa. Nämä kahdeksan vuotta ovat olleet erittäin mielenkiintoisia, koska Itella on läpikäynyt tänä aikana niin monia muutoksia. On ollut hienoa olla osa tätä kehitystä, sanoo Strömberg.

Kuvia tiedotusvälineiden käyttöön

2014-01-28 Sanna Ahonen appointed as Head of Itella’s Corporate Development

Toimitusjohtaja Heikki Malinen
Henkilöstöjohtaja Jaana Jokinen