Suomen parhaaksi verkkokaupaksi äänestettiin Dermoshop

Kuluttajat äänestivät kesän ajan Itellan järjestämässä kilpailussa Suomen parasta verkkokauppaa. Kilpailuun otti osaa 350 erikokoista verkkokauppaa, joiden ominaisuuksia äänestäjät arvioivat neljässä kategoriassa: paras ulkoasu, paras valikoima, paras asiakaspalvelu ja parhaat toimitustavat. Eniten ääniä kaikissa kategorioissa sai suomalainen kosmetiikkaverkkokauppa Dermoshop. Toiseksi eniten ääniä keräsi armeijatavaraan erikoistunut Varusteleka. Kaiken kaikkiaan kilpailussa annettiin ääniä reilut 12 600.

– Halusimme kilpailulla tuoda esiin parhaita verkkokauppoja ja lisätä kotimaisten verkkokauppojen tunnettuutta kuluttajien keskuudessa. Suomessa on jo todellisia helmiä, joissa asiakaspalvelu on erinomaista ja henkilökohtaista, Itella eCommercen johtaja Aku Happo kertoo.

Kilpailun voittanut Dermoshop päihitti äänestyksessä suuria, kansainvälisiä verkkokauppoja. Dermoshopilla ei ole lainkaan kivijalkamyymälää, vaan tuotteita myydään verkkokaupassa ja verkostomarkkinoinnin keinoin.

– Olemme tehneet monet asiat toisin, kuten markkinoinnin, jolloin asiakkaan kiinnostus herää aivan toisella tavalla. Myös helppokäyttöinen ja visuaalisesti houkutteleva verkkoympäristö on tärkeä. Meillä on nopea asiakaspalvelu ja nopea toimitus, jossa yhtenä toimitustapana on pakettiautomaatit. Asiakkaamme arvostavat kotimaisuutta sekä tuotteidemme hinta-laatusuhdetta, kertoo Dermoshopin markkinointipäällikkö Ann-Sofie Grandell.

Dermoshop hoitaa asiakassuhteita tiiviisti muun muassa asiakaslehden, näytepostitusten ja Facebookin avulla. Grandell kuvailee asiakaskuntaa aktiiviseksi ja halukkaaksi osallistumaan muun muassa tuotevalikoiman kehittämiseen. Verkkokaupan valtti on oma tuotemerkki Dermosil, jota ei myydä muualla.

Grandell uskoo verkkokauppojen roolin vain kasvavan tulevaisuudessa. – Yhä nopeampi toimitus, parempi asiakaspalvelu sekä laadukas toiminta ovat varmasti tulevaisuutta, hän sanoo.

– Muut verkkokauppiaat kysyvät meiltä usein vinkkejä, mutta neuvoja on vaikea antaa, koska verkkokaupat vaihtelevat toimialojen mukaan. Tärkeintä on huomioida, mitä myyt ja olla vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa. Myynnin pitää olla läpinäkyvää ja lupausten realistisia, toteaa Dermoshopin toimitusjohtaja Henry Backlund.

Kuvassa vasemmalta Dermoshopin tiimi: Johanna Louhi, Ann-Sofie Grandell, Sanna Lundström ja Henry Backlund

www.dermoshop.com/fi

Lisätietoja tiedotusvälineille: Itella MediaDesk, puh. 020 452 3366 (ma-pe klo 8.30-16.30)