Työvaatetus on osa Itellan yritysvastuullista toimintaa

Itellalle uusi työvaatetoimittaja

Itella Oyj on tehnyt sopimuksen kotimaisen Image Wear Oy:n kanssa Itellan työ- ja suojavaatteiden toimittamisesta. Sopimus astuu voimaan 1.1.2012.

Itella on Suomen suurin työ- ja suojavaatteiden ostajayritys. Peräti 20 000 Itellan palveluksessa työskentelevää henkilöä käyttää päivittäisissä työtehtävissään työasua. Työasu on käytössä Itellan  asiakaspalvelutehtävissä työskentelevillä henkilöillä: postinjakelu-, myymälä-, varastopalvelu- ja kuljetushenkilöstöllä. Itellassa on ollut työasu käytössä 1950–luvulta lähtien.

Työvaatetoimittajan valinnan ratkaisi paitsi vaatteiden toimitusaika, myös laatu ja valmistuspaikka. Vaatetoimittajan valinnassa Itella on halunnut varmistaa vaatteiden valmistuksen eettisyyden.  Suomalainen Image Wear valmistuttaa vaatteet Virossa, jolloin työolojen valvonta ja toimittajan tuotannon auditointi pystytään aiempaa helpommin järjestämään.

- Yhtenäinen asu, josta ammattilaisen tunnistaa yrityksen henkilökuntaan kuuluvaksi, on yritykselle tärkeä työturvallisuuden ja brändin näkökulmasta. Kun henkilöstömme liikkuu katukuvassa ja asiakkaiden tiloissa, on tärkeää, että muut ihmiset huomaavat Itellan jakajan tai kuljettajan olevan suorittamassa työtehtävää. Vaatetus rakentaa myös brändiä, Itellan väreissä liikkuva työntekijä luo mielikuvaa yrityksestämme, Itellan työvaatehankinnoista vastaava Timo Paasonen sanoo.

- Toimintajärjestelmämme takaa toimintamme eettisyyden. Eestin Narvassa sijaitseva ompelimomme toimii paikallisen lainsäädännön mukaisesti. Oman tuotannon lisäksi käytämme pitkäaikaisia alihankintakumppaneita Baltiassa ja Puolassa. Näiltä alihankkijoilta vaadimme tilaajavastuulain mukaiset selvitykset, Image Wear Oy:n toimitusjohtaja Pekka Nikkanen kertoo.

- Laaduntarkkailumme käy säännöllisesti tarkastuskäynneillä sekä omalla tehtaallamme että alihankintayrityksissä. Kannamme vastuun siitä, että käytämme ompelutyössä vain paikallisten maiden lainsäädännön mukaisesti työllistettäväksi hyväksyttyä, ammattiin koulutettua työvoimaa, Nikkanen jatkaa.

Lisätiedot medialle: Itellan MediaDesk, puh. 020 452 3366

Itella-konserni tarjoaa ratkaisuja tieto- ja tuotevirtojen hallintaan. Itella toimii viestinvälityksen, informaatiologistiikan ja logistiikan aloilla Euroopassa ja Venäjällä. Vuoden 2010 liikevaihto oli 1 842 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä noin 29 000. Konserni palvelee yritysasiakkaitaan Itella-nimellä ja kuluttajia Suomessa Posti-nimellä. Www.itella.fi/konserni.

Vuodesta 1959 toiminut vakavarainen perheyritys, Image Wear Oy , on Suomen johtava ja Euroopan laajuisesti merkittävä työvaatetoimittaja. Yhtiö työllisti vuonna 2010 281 ihmistä Suomessa ja Virossa. Konserniin kuuluvat Tampereella sijaitseva emoyhtiö Image Wear Oy ja Virossa Image Wear AS. Yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto oli 24,1 M€ (2010). Image Wear Oy:n Suomen laajin työvaatevalikoima sisältää yli 9 000 tuotetta.