Uusi lihakauppa netissä: Kotitila.fi myy kotimaista laatulihaa Itellan kotiinkuljetuksella

Juuri avatussa lähi- ja luomuruuan verkkokaupassa voi ostaa hyvää ruokaa suoraan tilalta, kätevästi kotiin kuljetettuna. Palvelu kokoaa saman katon alle useiden tilojen tuotteet ja tarjoaa uuden joustavan ratkaisun tuoreen laatulihan myyntiin ja jakeluun.

Kotitila.fi-verkkokaupasta voi ostaa lihaa eri kokoisina paketteina. Asiakas voi etukäteen tutustua tuottajatilaan ja varmistua ruuan laadusta ja alkuperästä. Kylmäkuljetuksesta huolehtii Itella. Välikäsien minimointi mahdollistaa kilpailukykyisen hinnan.

– Aluksi keskitymme tuoreeseen lähi- ja luomulihaan, koska sen saatavuus on rajallista suurimmissa kaupungeissakin. Nyt tarjolla on kanaa, possua, pihvikarjaa ja karitsaa, myös luomuna. Meiltä voi myös tilata herkullisen luomukinkun joulupöytään. Jatkossa laajennamme valikoimaa muihinkin tuotteisiin, Kotitila.fi:n toimitusjohtaja Eeva-Maria Kytönen kertoo.

Lihan jalostus ja myynti on Suomessa keskittynyt harvoille toimijoille, mikä ei välttämättä aina edesauta alan kehittymistä.

– Haluamme tarjota kotimaisille tuottajille tehokkaan ja joustavan myyntikanavan, jonka avulla he löytävät laatua ja lihan alkuperää arvostavat asiakkaat, Eeva-Maria Kytönen jatkaa.

Idea tuoreeseen lihaan keskittyvästä verkkokaupasta kehittyi samaan aikaan Itellan Termo-kuljetuksen kanssa.

– Tuoreen ruuan verkkokaupassa logistiikalla on suuri merkitys. Moni ongelma ratkesi, kun kuulimme, että Itella aloittaa lämpötilavalvotut Termo-kuljetukset kuluttajille koteihin. Pystymme toimittamaan lähes maanlaajuisesti. Verkkokaupassamme asiakas voi tutustua tuottajiin ja tuotteisiin sekä tehdä ostokset turvallisesti verkkomaksuna. Itella puolestaan toimittaa tuotteet asiakkaan kotiovelle, Eeva-Maria Kytönen toteaa.

Kuvassa Kotitila.fi:n yrittäjät Eeva-Maria ja Petteri Kytönen

Suomen Kotitila Oy