Joulukorttien askartelu ei katso ikää - Postin joulukorttien askartelukilpailuun saapui yli 5 000 joulukorttia

Suomessa joulukorttien askartelu ei katso ikää eikä ajankohtaa. Postin joulukorttien askartelukilpailu sai suuren suosion. Marraskuussa järjestettyyn kilpailuun saapui yli 5 000 itsetehtyä joulukorttia. Osallistujissa oli 2–95-vuotiaita jouluihmisiä. Voittajien valinta tuotti raadille päänvaivaa, sillä kilpailutyöt olivat erittäin taidokkaita ja tavoittivat valloittavasti joulutunnelman.

Lasten ja nuorten sarjan voitti Jasmin Ben-Dorin hymyilevä lumiukkokortti. Aikuisten sarjan voittajan Liisa Väisäsen joulukortissa näkyy kauniisti suomalaiseen jouluun kuuluva perinne, lintujen ruokkiminen.

- Töissä oli käytetty kattavasti eri tekniikoita ja kierrätysmateriaalien käyttö ilahdutti erityisesti. Perheet olivat askarrelleet yhdessä. Monessa kuoressa oli esimerkiksi äidin ja lasten tai isovanhemman ja lastenlasten töitä. Kilpailuun osallistui selvästi sekä tosiharrastajia että "amatöörejä”. Askartelu ei myöskään katso sukupuolta, Postin markkinointipäällikkö Laura Luoma kertoo.

Kilpailutyöt matkaavat tuomaan joulumieltä pääkaupunkiseudun ja Porvoon kotihoidon ateria-asiakkaille. Posti toimittaa joulukortin ilahduttamaan heitä ateriakuljetuksen mukana lähempänä joulua.

Omiin joulukortteihin voi hakea inspiraatiota kilpailutöistä, joiden kuvat löytyvät Postin Facebookista, www.facebook.com/posti .

Joulukorttikilpailun raatiin kuuluivat Bob the Robotin AD Jannis Mavrostomos , Hansaprintin graafikko Tiina Nevalampi , Postin markkinointipäällikkö Laura Luoma ja tuotepäällikkö Johanna Rouhe .

Tietoa Postin joulusta ja lähetysajoista: www.posti.fi/joulu

Yrityksestä

Itella Posti Oy huolehtii postipalveluista kaikkialla Suomessa vastaten kirjeiden, lehtien ja suoramarkkinointilähetysten jakeluista, paketti- ja pikakuljetuspalveluista, Netpostista sekä Postin palvelupisteistä. Itella Posti Oy kuuluu Itella Viestinvälitys -liiketoimintaryhmään, jonka liikevaihto vuonna 2013 oli 1 160 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 16 700. Itella Viestinvälitys on osa Itella-konsernia. www.itella.fi