Joulutervehdysten erikoisleimaus käynnistyy Helsingissä 3. joulukuuta

Postitse lähetettävät joulutervehdykset kruunaa erikoisleima, jonka kuva-aiheena on tänä vuonna kynttilä ja valon kehä. Helsingin joululeiman on suunnitellut graafikko Nina Rintala, jonka käsialaa ovat myös tämänvuotiset joulupostimerkit.

Asiakkaat saavat erikoisleiman joulutervehdyksiinsä 3.–18. joulukuuta jättämällä lähetyksensä vain tätä tarkoitusta varten varattuihin kirjelaatikoihin, jotka on sijoitettu Helsingin pääpostitalon sisäänkäyntien yhteyteen (Mannerheiminaukio 1 A, Asema-aukio 5).

Helsingin perinteinen joululeima on saavuttanut asiakkaiden keskuudessa suuren suosion.

Joulutervehdyksiä on erikoisleimattu viime aikoina joulun alla yli 300 000 kappaletta vuodessa.

Myös Seurasaaren joulupolkutapahtumalla oma erikoisleima

Helsingin Seurasaaressa järjestetään 16. joulukuuta kello 13–17 koko perheen joulupolkutapahtuma, jolla on myös oma erikoisleima. Graafikko Nina Rintalan suunnitteleman leiman kuva-aiheena on reipas tallilyhtyä kantava tonttu ja lintu.

Joulupolun varrella on useita tapahtumapisteitä, joissa on muun muassa laulua ja leikkiä, joulunäytelmä, kasvomaalausta, hevosajelua, vipukelkka, ja olkisokkelo, kynttiläpolku, tulinäytös, rakotulet ja tikkupullanpaistoa sekä lasten joulupuuro. Tapahtumasta löytyy tietysti myös erikoisleimattaville joulutervehdyksille tarkoitettu kirjelaatikko.

17. kertaa järjestettävässä Joulupolku-hyväntekeväisyystapahtumassa on vieraillut vuosittain yli 10 000 lasta ja aikuista. Tapahtuman suojelijana toimii tasavallan presidentin puoliso rouva Jenni Haukio.

Viimeiset joulutervehdysten postituspäivät

Asiakkaat voivat lähettää kotimaan joulutervehdyksensä 0,60 euron arvoisella joulutervehdystaksalla 13. joulukuuta saakka. 1. luokan postimerkillä varustetut joulutervehdykset tulee postittaa 18. joulukuuta mennessä. Lisätietoa internetistä Postin joulusivuilta www.posti.fi/joulu.

Kuvamateriaalia tiedotusvälineiden käyttöön

Lisätietoja:

tuotepäällikkö Eero Hiekkavuo, Itella Posti Oy, puh. 020 451 5533, etunimi.sukunimi@posti.fi
tuotepäällikkö Johanna Rouhe, Itella Posti Oy, puh. 050 576 6502, etunimi.sukunimi@itella.com

Itella Posti Oy huolehtii postipalveluista kaikkialla Suomessa vastaten kirjeiden, lehtien ja suoramarkkinointilähetysten jakeluista, paketti- ja pikakuljetuspalveluista, NetPostista sekä Postin myymälöistä ja myyntipisteistä. Itella Posti Oy kuuluu Itella Viestinvälitys -liiketoimintaryhmään, jonka liikevaihto vuonna 2011 oli 1 152 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 17 900. Itella Viestinvälitys on osa Itella-konsernia. www.itella.fi