Paperittomalla postilaatikolla Netpostilla jo 600 000 käyttäjää

Postin tarjoama maksuton, sähköinen Netposti on paperiton vaihtoehto asiapostille, kuten viranomaiskirjeille ja palkkakuiteille. Netpostin käyttäjämäärä ylitti huhtikuun alussa 600 000 rajapyykin – Netposti onkin vakiinnuttanut asemansa kuluttajien suosimana sähköisen postin vastaanottotapana. Palvelussa postit ovat luettavissa ajasta ja paikasta riippumatta. Tärkeät kirjeet tavoittavat vastaanottajan paperipostia nopeammin ja myös matkoilla. Palvelu arkistoi saapuneet kirjeet seitsemän vuotta maksutta.

Netpostin käyttäjä valitsee palvelusta ne lähettäjätahot, joilta tahtoo vastaanottaa postit paperittomasti. Netpostissa lähettäjinä on jo 20 000 yritystä ja yhteisöä. Vastaanottajalle se tarkoittaa synergiaa – Netpostiin voi vastaanottaa laskuja ja esimerkiksi laboratoriotuloksia. Myös lähettäjä hyötyy, sillä sähköinen jakelu tuo kustannussäästöjä ja nopeuttaa viestintää. Sähköiseen kirjeeseen voi liittää linkkejä, joista vastaanottaja pääsee suoraan lukemaan lisätietoa esimerkiksi lähettäjän omaan verkkopalveluun. Netposti tarjoaa markkinoiden monipuolisimman kokonaisuuden sähköiseen kirjeviestintään.

Posti kehittää erilaisia palveluvaihtoehtoja, sillä ihmisten liikkuvuus, ajankäyttö ja asiointitottumukset muuttuvat ja palveluilta halutaan yksilöllistä joustavuutta. Posti vastaa asiakkaiden muuttuneisiin tarpeisiin tarjoamalla aikaan ja paikkaan sitoutumattomia digitaalisia palveluja. Netposti mahdollistaa käyttäjien saumattoman asioinnin niin viranomaisten kuin yrityssektorin toimijoiden kanssa. Postin muilla verkkopalveluilla voi muun muassa maksaa valmiiksi paketin postimaksun, ohjata saapuvia paketteja haluamaansa noutopaikkaan ja seurata paketin kulkua kännykästä Postin mobiilisovelluksella.

Posti.fi: Netposti kuluttajille ja Yrityksen sähköinen postilaatikko

Lisätietoja medialle

Postin MediaDesk, puh. 020 452 3366 (arkisin klo 9.00-16.30)

Posti tarjoaa kuluttaja- ja yritysasiakkailleen monipuolisen ja maanlaajuisen yli 1 400 palvelupisteen verkoston. Postien lisäksi asiakkaita palvelevat Postin yrityspisteet, pakettiautomaatit ja lukuiset postimerkkien jälleenmyyjät. Postin verkkopalvelut yhdessä palvelupisteiden kanssa mahdollistavat postiasioinnin ajasta ja paikasta riippumatta. Postin verkkopalveluita ovat muun muassa sähköinen postilaatikko Netposti ja lähettämisen ja muuttamisen verkkopalvelut. www.posti.fi.