Postin verkkopalvelun kautta lomalle

Lomallelähtijän kannattaa käydä Postin Lomaposti-verkkopalvelussa. Nyt se onnistuu myös älypuhelimesta tai tabletilta. Postinjakelun voi palvelussa keskeyttää lomareissun ajaksi tai kääntää postit kesämökille. Kesäkuukausina noin 85 000 henkilöä kääntää postit loman ajaksi toiseen osoitteeseen. Jakelunmuutokset on helppoa ja edullisempaa tehdä verkkopalvelussa. Palvelut saa käyttöön myös Postin asiakaspalvelunumerosta.

– Postit voi tilata vaikka mökin nurkalle sopimalla postilaatikon sijainnista Postin kanssa. Tämän Lähilaatikko mökille -palvelun saa niin ikään käyttöön Lomaposti-verkkopalvelusta. Verkkopalvelun kautta paikallinen jakelu arvioi asiakkaan ehdottaman postilaatikon paikan, ja asiakas saa siitä vahvistuksen sähköpostitse, konseptipäällikkö Päivi Uusi-Pantti Itella Postista kertoo.

Useilla mökkipaikkakunnilla jaettavan postin määrä lisääntyy keskikesällä. Jos asiakas ei ole tilannut Lähilaatikko-palvelua, postit jaetaan haja-asutusalueella postilaatikkoon, joka sijaitsee alueen vakituisten asukkaiden laatikkoryhmässä. Selkeät nimi- ja osoitemerkinnät postilaatikoissa helpottavat postinjakelua.

Sanomalehtien kääntäminen tai jakelun keskeytys tulee sopia sanomalehtien omien asiakaspalveluiden kanssa.

Lisätietoa asiakkaille:
www.posti.fi/lomaposti
Postin asiakaspalvelu puh. 0200 71000 (pvm/mpm) ma-pe klo 8-18

Lisätietoja tiedotusvälineille:
Itella MediaDesk, puh. 020 452 3366 (ma-pe klo 9-16.30)