Seta ry myönsi Itella Postille Asiallisen tiedon omena -kunniamaininnan

Julkaisuvapaa 28.6.2014 klo 14.40

Seksuaalinen tasa-arvoisuus Seta ry jakaa vuosittain Asiallisen tiedon omena -kunniamaininnan taholle, joka on edistänyt seksuaali- tai sukupuolivähemmistöjen asemaa. Itella Postin syksyllä ilmestyvä postimerkkijulkaisu maailmakuulusta Tom of Finland -taiteesta on Setan mukaan ”merkittävä kulttuuriteko ja esimerkki siitä, miten yritys voi hyödyntää myönteisesti liiketoiminnassaan seksuaalisen suuntautumisen ja sukupuolen moninaisuutta”.

Tom of Finland -postimerkit julkaistaan kunnianosoituksena yhdelle tunnetuimmista suomalaisista kuvataiteilijoista. Itella Postin Postimerkkitoimikunta piti Tom of Finland -taiteilija Touko Laaksosta kansainvälisesti ansioituneena ja töillään laajasti populaarikulttuuriin vaikuttaneena taiteilijana.

– Meille Itella Postissa on tärkeää, että suomalaiset postimerkit elävät ajassa ja kuvaavat monipuolisia aiheita. Tom of Finland -postimerkit nostavat esiin suomalaisen taiteilijan, jonka taide on osaltaan edistänyt seksuaalista tasa-arvoa. Henkilöä taiteen takana valottaa Postimuseossa syksyllä avautuva näyttely Touko Laaksosen kirjeenvaihdosta rintamalta ja Amerikasta kotiväelle, Itella Postin kehitysjohtaja Markku Penttinen kertoo.

Tom of Finland -postimerkit ilmestyvät 8. syyskuuta. Suuren kansainvälisen kysynnän johdosta ne ovat jo ennakkomyynnissä Postin verkkokaupassa www.posti.fi/ostoksille. Postimerkit Touko Laaksosen teoksista on suunnitellut graafinen suunnittelija Timo Berry. Aihetta anottiin postimerkkeihin Tom of Finland -säätiön toimesta. Postimerkkien lisäksi myyntiin tulee 8.9. postikorttisarja, jossa on kolme Touko Laaksosen taidepostikorttia ja Tom of Finland -postimerkit.

Itella Postilta ilmestyy vuosittain noin 20 postimerkkijulkaisua. Tom of Finland -postimerkit ovat eniten kansainvälistä kiinnostusta herättäneet postimerkit – jo ennen ilmestymistään.

Lisätietoa tiedotusvälineille:

Itella Posti Oy Markku Penttinen, kehitysjohtaja
puh. 0400 421 999, markku.penttinen@posti.fi

Itella MediaDesk, puh. 020 452 3366 (ma-pe klo 9-16.00)

Aiemmat tiedotteet:

Näin tehtiin Tom of Finland -postimerkit -video: http://www.youtube.com/watch?v=99vFj5ivDOQ&feature=youtu.be

Kuvamateriaalia tiedotusvälineiden käyttöön: http://digilibrary.itella.com/?cart=1811-ildlijdkhc&l=FI