Suomalainen koulujärjestelmä saa oman postimerkin

Maanantaina 4. marraskuuta julkaistaan maailmankuulua suomalaista koulujärjestelmää esittelevä Kansakoulusta Pisaan -postimerkkivihko. Vihko kuuluu Itella Posti Oy:n aloittamaan viiden julkaisun postimerkkisarjaan, jolla juhlistetaan vuonna 2017 vietettävää Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlaa.

Koulu on edistänyt 1800-luvulta lähtien koko suomalaisen yhteiskunnan hyvinvointia ja menestystä. Suomalaista koulujärjestelmää pidetään maailmalla arvossaan. Ei ole sattumaa, että Suomi on vuodesta toiseen PISA-tutkimusten kärkimaa.

Ville Tietäväisen suunnittelemaan kuuteen 1. luokan postimerkkiin on kuvattu suomalaisen koulujärjestelmän kivijalat. Vaakunan muotoisten postimerkkien kuva-aiheita ovat koululaitoksen perustaja Uno Cygnaeus, kouluterveydenhuolto, kouluruokailu, kouluopetus, koululiikunta ja koulun kieliopetus.

Itella Posti Oy
• tuotepäällikkö Tommi Kantola, puh. 020 451 5531, tommi.kantola@posti.fi
• kehitysjohtaja Markku Penttinen, puh. 020 451 5519, markku.penttinen@posti.fi

Itella Viestintä