• Praecom/

Helpotusta tiedonhallintaan ja yhteydenpitoon: Praecomin Cisco Spark -palvelu pitää tiimityön järjestyksessä

Report this content

Suomalainen Praecom Oy tuo markkinoille tiimi- ja etätyötä tehostavan palvelun Cisco Sparkin. Palvelu on tietoturvallinen sähköinen työskentelytila, jonka avulla tiimit viestivät, kokoustavat, tallettavat ja jakavat työnsä materiaalin. Palveluun voidaan liittää myös Spark Board -tiimitaulu, joka korvaa neuvottelutilojen usein vaikeasti hallittavat AV-työkalut. Cisco Spark -pilvipalvelun ja tuotteet on kehittänyt amerikkalainen teknologiayritys Cisco Systems.

Cisco Spark soveltuu kaiken kokoisten organisaatioiden ja tiimien työskentelyalustaksi ilman rajoituksia mistä, milloin tai millä työtä tehdään.

– Kukin ryhmän jäsenistä voi tehdä työtä tahollaan ajasta ja paikasta riippumatta. Tarvittaessa hän ottaa yhteyden toisiin viestein tai videokuvan kera mobiililaitteella, videoneuvottelulaitteella tai omalla tietokoneella. Mikä parasta, palvelua osaa käyttää kuka vain, Praecomin toimitusjohtaja Juha Elonen kertoo.

Palvelun joustavuutta kuvaa se, että etäkokouksen voi aloittaa jo matkalla vaikkapa mobiililaitteella ja siirtää se perille tultua "lennossa" tietokoneelle. Cisco Spark tukee siten etätyön tekoa ja eri ihmisille eri tilanteissa soveltuvia työtapoja.

Spark Board työtilan ainut kaluste?

Neuvotteluhuoneen tai tiimityötilan yhteiseksi työskentely- ja viestintälaitteeksi riittää jatkossa langaton 55:n tai 70:n tuuman Spark Board -kosketusnäyttötaulu, joka on mm. esitysnäytön, tussitaulun sekä etäkokouslaitteen yhdistelmä.

– Spark Board on aidosti all-in-one-työkalu, koska sillä voidaan näyttää esityksiä, piirtää yhdessä tussitaululle, käyttää neuvottelupuhelimena ja videoneuvottelulaitteena sekä sen kautta päästään tiimin Spark-tilaan tallennettuihin materiaaleihin. Yhteiset piirrokset ovat koko tiimin käytettävissä, olivat jäsenet sitten samassa huoneessa tai etänä omien mobiililaitteiden, Spark Boardien tai tietokoneidensa ääressä. Kaikki tiimin työhön liittyvät materiaalit, keskustelut ja kokoukset ovat yhdessä paikassa ja aina tiimin käytettävissä, Cisco Systemsin viestintäarkkitehtuurin vetäjä Timo Jolkin kuvaa.

Tieto talteen ja sujuvasti käyttöön

Tiimityöskentelyssä liikkuvan tiedon määrä ja materiaalien hukkuminen eri sovelluksiin on monille organisaatioille jo ongelma. Tiedon uudelleenetsintään haaskataan aikaa ja työtehoa.

– Cisco Spark -palvelu pitää tallessa käydyt keskustelut, käsitellyt asiat ja materiaalit ryhmätyötiloittain, mikä helpottaa työntekoa, tiedon etsimistä ja asioiden jatkokäsittelyä. Myös uusi tai hetken poissa ollut työntekijä pääsee mukaan työhön sujuvasti, kun työn historia löytyy yhdestä paikasta, Elonen sanoo.

Cisco Spark on siten tietopankki ja tuki myös rekrytoinnissa ja perehdyttämisessä. Palvelu on helppokäyttöinen työkalu ja apu kaiken kokoisille organisaatioille tiimityöskentelyyn, yritysviestintään ja tiedonhallintaan.  Se toimii Ciscon tietoturvallisena pilvipalveluna, jota käyttäjäyritys itse hallinnoi.

Lisätietoja antavat
toimitusjohtaja Juha Elonen, Praecom Oy, p. 044 040 1692, juha.elonen@praecom.fi
viestintäarkkitehtuurin vetäjä Timo Jolkin, Cisco Systems Finland Oy, p. 044 530 9014, tijolkin@cisco.com

Praecom on suomalainen yritys, joka tarjoaa välineet ja palvelun etäkokoustamiseen ja tiimityöskentelyyn. Yritys auttaa asiakkaitaan viestimään, tehostamaan näiden liiketoimintaa sekä lisäämään työnteon mielekkyyttä ja tapoja tehdä työtä. Praecom perustettiin vuonna 2007 ja se työllistää 13 henkilöä. Konserniin kuuluu myös IT- ja tulostuspalveluja tuottava tytäryhtiö IT4B.