Uusia musteita elektroniikkaosien ja kaapelien merkintään

Markem-Imaje lanseeraa uusia musteita 9000-sarjan mustesuihkutulostimille. Kaapeli- ja elektroniikkateollisuudelle tarkoitettuna, nämä musteet ovat kansainvälisen IEC 61249-2-21:2003 -standardin mukaiset ja niiden tarjoamat kestävyysominaisuudet soveltuvat täydellisesti näiden sektorien teollisuustarpeisiin.

Merkintäalaa johtava Markem-Imaje sitoutuu toimittamaan laadukkaita kulutustarvikkeita ja eliminoimaan vaaralliset aineet niin paljon kuin mahdollista ilman mitään lisäkuluja teollisuusyrittäjille. RoHS-direktiivin vaatimusten mukaisia metanolittomia musteita kehittänyt Markem-Imaje laajentaa nyt tarjontaansa kaapeli- ja elektroniikkateollisuuden yritysaloilla voimassa olevan kansainvälisen IEC 61249-2-21:2003 -standardin mukaisilla musteilla. IEC:n (kansainvälisen elektroniikka-alan komission) laatiman kansainvälisen halogeenien (ainoastaan kloorin ja bromin) maksimiarvon 61249-2-21:2003 -standardin noudattaminen parantaa työturvallisuutta sekä elinkaaren lopussa olevien tuotteiden kierrättämistä ja näin vältetään eri käsittelyjen aikana myrkylliset kaasupäästöt. Ominaisuudet - Kansainvälisten standardien mukaisuus Uudet Markem-Imajen tarjoamat RoHS-direktiivin mukaiset musteet noudattavat kansainvälistä CEI 61249-2-21:2003 -standardia ja näin ollen tietyille halogeeneille määrättyjä maksimiarvoja: - Bromi (Br): alle 900 ppm - Kloori (Cl): alle 900 ppm - Kloori + Bromi: alle 1 500 ppm - Testattu kestokyky Markem-Imajen uudet kloorittomat ja bromittomat musteet kuivuvat nopeasti. Ne kestävät hyvin hankausta, joten koodien luettavuus säilyy tuotantovaiheiden, varastoinnin ja kuljetuksen aikana. Ne kestävät myös erittäin hyvin alkoholipitoisen pintojen puhdistuksen, esimerkiksi elektroniikkaosia puhdistettaessa. - Monipuolisuus Näitä mustana tai valkoisena saatavilla olevia halogeenittomia musteita voidaan käyttää moneen eri pintaan, yhtä hyvin vaaleaan kuin tummaan.