PROHA ULKOISTAA INTELLISOFTIN SOVELLUSVUOKRAUSPALVELUT XENETIC OY:LLE

Proha Oyj Pörssitiedote 2.7.2003 klo 12.05 PROHA ULKOISTAA INTELLISOFTIN SOVELLUSVUOKRAUSPALVELUT XENETIC OY:LLE Proha jatkaa keskittymistä ydinliiketoimintaansa portfolio- ja projek- tijohtamisen ohjelmistotuotteisiin ja ulkoistaa tytäryhtiönsä Intellisoft Oy:n sovellusvuokrauspalvelut Xenetic Oy:lle. Nyt tehty sopimus syventää vuonna 2002 alkanutta yhteistyötä, joka alkujaan kattoi hosting- ja verkkopalveluiden ulkoistamisen Xeneticille. Sopimuksen mukaan pääosa Intellisoftin sovellusvuokrauspalveluista vastanneesta henkilökunnasta siirtyy Xeneticin palvelukseen. Muut Intellisoftin työntekijät jatkavat Proha-konsernin palveluksessa. Intellisoftin asiakkaille palvelut jatkuvat ennallaan. Sopimuksella ei ole olennaista vaikutusta Prohan liikevaihtoon tai tulokseen. Proha lyhyesti Proha on maailmanlaajuisesti johtava portfolio- ja projektijohtamisen ohjelmistotoimittaja ja Suomen suurin ohjelmistotuoteyritys. Prohan tarjoamat ohjelmistoratkaisut auttavat asiakasyrityksiä toteuttamaan strategiaansa, kohdentamaan resurssinsa tuottavasti ja ohjaamaan operatiivista toimintaansa mahdollisimman kannattavasti. Proha-konsernin liikevaihto vuonna 2002 oli 100,8 miljoonaa euroa. Liikevaihdosta lähes 90 % tulee Suomen ulkopuolelta. Konsernin palveluksessa on lähes 650 henkilöä, joista yli 500 ulkomailla. Proha Oyj Pekka Pere Toimitusjohtaja Lisätietoja PROHA OYJ Toimitusjohtaja Pekka Pere, puh. 020 4362 000 pekka.pere@proha.com www.proha.fi JAKELU: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/02/20030702BIT00320/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/02/20030702BIT00320/wkr0002.pdf