Lappeenrantalaiset markkinoinnin opiskelijat edistämään nuorten mielenterveyttä

Lappeenrannassa syksyllä toiminnan aloittanut yhteiskunnallinen yritys Psykoterapiakeskus Vastaamo ja Saimaan ammattikorkeakoulun opiskelijoiden Markkinointiosuuskunta Lux ovat tehneet yhteistyösopimuksen lappeenrantalaisten opiskelijoiden mielenterveyden edistämiseksi.

• Hoitamatta jäävät mielenterveys- ja käytöshäiriöt estävät nuoria  hyödyntämästä täysimääräisesti psyykkisiä kyvykkyyksiänsä ja rakentamasta sosiaalisia verkostoja. Suurin osa näistä elämää rajoittavista häiriöistä olisi hoidettavissa.

• Kehittämällä tietoisuutta mielenterveydestä ja sen hoitomahdollisuuksista, voidaan saavuttaa merkittäviä yhteiskunnallisia säästöjä sekä välttää turhaa inhimillistä kärsimystä, kommentoi Psykoterapiakeskus Vastaamon toimitusjohtaja Ville Tapio.

Psykoterapiakeskus Vastaamo työllistää yhteensä 190 mielenterveyden ammattilaista, joista 13 psykoterapeuttia toimii yrityksen Lappeenrannan toimipisteessä. Markkinointiosuuskunta Lux on Saimaan ammattikorkeakoulun 19 opiskelijan markkinointitoimisto, jonka missiona on tehdä edistyksellistä markkinointia tuorein ajatuksin, luoden uusia toimintatapoja ja ideoita verkostoituen samalla työelämää varten.

• Olemme innoissamme mahdollisuudesta tehdä yhteiskunnallisesti merkittävää markkinointityötä, jolla voimme parantaa monen nuoren mahdollisuuksia menestyä elämässään. Olemme valmiina rikkomaan vanhoja käsityksiä mielenterveydestä, markkinoinnista ja mainonnasta, kertoo Markkinointiosuuskunta Luxin jäsen Aurora Talvi.

Kumppaneiden yhteisenä tavoitteena on kehittää Lappeenrannassa nuorten mielenterveyden edistämisen toimintamalli, joka voidaan viedä muillekin korkeakoulupaikkakunnille. Toiminnan rahoittamiseksi yhteiskunnallisen yrityksen periaatteiden mukaisesti toimiva Psykoterapiakeskus Vastaamo on sitoutunut käyttämään yli puolet tuloksestansa hyvän mielenterveyden edistämiseen.

Lisätiedot:

Henna Kuntola, toimitusjohtaja