Publicis Helsingin liikenneturvallisuus-spotti pokkasi kultaa Saksassa

Publicis Helsingin liikenne- ja viestintäministeriön Asennevamma-kampanjaan tekemä Crash Test Dummies -spotti on voittanut kultaisen OttoCar-palkinnon. Vuosittain järjestettävässä Frankfurtin autonäyttelyssä jaettavat OttoCar-palkinnot luovutetaan parhaille auto- ja liikenneaiheisille mainosspoteille, Publicis Helsingin spotti vei ykkössijan liikenneturvallisuus-sarjassa.

”Shokeeraava spotti on tarkoitettu herätykseksi nuorille ihmisille, ja se onkin kerännyt ansaittua huomiota. Nuorille pitää puhua heidän omalla kielellään, muuten viesti ei mene perille. Täytyy herättää ajatuksia sen sijaan, että kertoo mitä pitäisi tehdä”, lisää Publicis Helsingin luova johtaja Anthony Wolch.

Törmäysnukkemaailmaan rakennetun spotin tuotannosta vastasivat Publicis Helsingin AD Sami Anttila, copywriter Tomi Winberg, tuotanto-AD Marcus Merkl, luova johtaja Anthony Wolch ja yhteysjohtaja Annika Sahlstedt. Kansainvälisessä yhteistyössä olivat mukana myös torontolaisen SPY Films-tuotantoyhtiön Alexander Kiesl ja Steffen Knocke.

Palkittu spotti pyöri Nelosen ja JIMin mainoskatkoilla kevään aikana, ja on nähtävissä Asennevamma-kampanjan osoitteissa www.syyllinen.fi ja www.matapoinnekaikki.fi

Anthony Wolch, luova johtaja, Publicis Helsinki 040-8230369 tai anthony.wolch@publicis.fi