Suomalaiselle Footbalancelle Strategic Partnership -sopimus Intersport Internationalin kanssa

Intersport International on allekirjoittanut strategisen partnerisopimuksen suomalaisen Footbalancen kanssa. Sopimus on harvinaislaatuinen; vain toisella suomalaisella yrityksellä on vastaava sopimus kansainvälisen Intersportin kanssa. Yhteistyöllä vahvistetaan Intersportin imagoa korkean palvelutason urheiluliike-ketjuna, ja tuetaan Footbalancen kansainvälistä kasvua ja tunnettuutta Intersport-ketjun kautta. Sopimus kattaa Intersport Internationalin kaikki 35 maata ja yli 5 300 liikettä. Intersport on myös hiljattain lanseerannut uuden myymäläkonseptin, jossa Footbalancen POS (point of sale) on huomioitu. ”Lyhyen tähtäimen suunnitelmamme on lanseerata Footbalance Intersportin isoille markkina-alueille Saksaan, Ranskaan ja Ruotsiin, joissa sillä on yhteensä yli 2 000 liikettä. Intersport Internationalin vahva tuki ja usko tuotteeseemme mahdollistaa pääsymme 5 300 Intersport-liikkeeseen seuraavan 4 vuoden aikana”, Footbalance System Ltd:n toimitusjohtaja Antti Pihlakoski kertoo. Suomalainen Footbalance-konsepti, ilmainen jalka-analyysi ja 100 % yksilöllisesti muotoiltavat pohjalliset, lanseerattiin Suomen Intersporteihin loppuvuodesta 2006. Vuoden 2007 aikana konsepti levisi koko Suomen Intersport-ketjuun. Menestyksekkäät pilotit Norjassa kesällä 2008 johtivat välittömästi koko 120 liikettä sisältävän ketjun tilauksiin. Keväällä 2009 Tanskan 5 pilottiliikettä jatkavat, ja mukaan liittyy koko ketjun 80 liikettä loppuvuoden aikana. ”Kiinnostuimme Footbalancesta kuultuamme Norjan menestyksestä. Tutkimuksemme osoittivat, että myynnin kasvun lisäksi Footbalance on nostanut Intersportin imagoa palvelevana urheiluliikkeenä. Olemme erittäin ylpeitä että meillä on strategisena kumppanina suomalainen korkean innovaation palvelukonsepti, joka istuu saumattomasti Intersport Internationalin pitkän aikavälin liiketoimintastrategiaan”, kertoo Werner Zill, Division Manager Marketing, Retail, Intersport International Corporation. Intersportin lisäksi Footbalancella on sopimus USA:ssa sijaitsevan Road Runners Sportin kanssa ja elokuuhun mennessä piste kaikissa ketjun liikkeissä. Urheilusektorin rinnalle Footbalance lanseeraa loppukesästä 2009 kenkäkauppoihin suunnattavan dress shoe -malliston. Footbalance Medical on puolestaan fysioterapeuteille ja lääkäreille suunnattu konsepti vakavien alaraajaongelmien hoitoon ja ehkäisyyn.

Avainsanat: