SUOMALAISTEN PARHAAT LOMAKOHTEET OVAT KREIKAN HANIA JA RODOS

Lomapäätöksissä muiden matkaajien antamat aidot suosittelut koetaan yhä tärkeämmiksi. Aurinkomatkat keräsi matkaa pohtivien avuksi suomalaisilta lähes 30 000 lomasuosittelua ja -vinkkiä.

Aurinkomatkojen tuore kysely osoittaa suomalaisten jakavan innolla lomakokemuksiaan: yrityksen teettämässä kyselyssä matkaajat antoivat lähes 30 000 lomasuosittelua ja kommenttia lempikohteistaan ja -maista. Kyselyssä eniten kiitosta saivat Kreikan Hania ja Rodos, joita suomalaiset suosittelevat erityisesti lapsiperheille ja auringonpalvojille ihanteellisiksi lomakohteiksi. Kohteita perustellaan yleisimmin Kreikan aitoudella ja hyvällä tunnelmalla sekä herkullisella ruoalla ja viinillä. ”Hanian ja Rodoksen suosio perustunee siihen, että ne ovat hyviä ’all round’ -kohteita, joista löytyy melkein jokaiselle jotakin”, arvioi Aurinkomatkojen kaupallinen johtaja Tuomo Meretniemi. Kaukokohteista suositelluin oli Thaimaan Phuket. Kyselyn viisi suositelluinta maata sai osakseen yli puolet suosituksista. Suosituksia annettiin erikseen lapsiperheille, liikunnallisille, kulttuurinnälkäisille, rauhaa rakastaville, herkuttelijoille, auringonpalvojille, shoppailijoille ja huvittelunhaluisille. Kyselyn tuloksiin voi tutustua internetissä www.aurinkomatkat.fi/aurinkokanava ja lisäksi Paikka auringossa -verkkopalvelussa: www.paikkaauringossa.fi. Aito tieto auttaa matkapäätöksissä ”Matkailijat arvostavat ensikäden tietoa ja vinkkejä aivan valtavasti. Sen lisäksi, että matkan harkintavaiheessa tutustutaan matkanjärjestäjän kuvauksiin, halutaan ”sitä aidompaa tietoa” – juuri näitä suosituksia, omia kokemuksia ja vinkkejä”, kertoo Meretniemi. ”Suosittelujen kerääminen ja kokoaminen palvelee matkailijaa paitsi antamalla heille oleellista tietoa, mutta myös auttaa meitä tuotannossamme. Aurinkomatkoille suosittelut antavat arvokasta tietoa suomalaisten matkatoiveista.” Paikka auringossa kerää ja jakaa matkavinkkejä Suosittelujen kerääminen ja suosittelutiedon jakaminen matkaajille on Aurinkomatkojen fokuksessa jatkossakin. Myös asiakaspalautetta on yrityksessä kerätty systemaattisesti jo yli 25 vuoden ajan ja siihen reagoidaan herkästi sekä omalta että yhteistyökumppaneiden osalta. Matkaa suunnittelevien on helppo tutustua muiden antamiin kommentteihin ja vinkkeihin Paikka auringossa -verkkoyhteisössä (www.paikkaauringossa.fi). Paikka auringossa on foorumi, jossa voi esimerkiksi jakaa matkakokemuksiaan, lomakuvia sekä keskustella matkoista. Tällä hetkellä Paikka auringossa -palvelu sisältää jo lähes 900 matkakertomusta, 31 000 matkakuvaa ja -videota sekä 3289 keskusteluviestiä. Suositelluimpien lomakohteiden TOP 10: 1. Hania, Kreikka 2. Rodos, Kreikka 3. Madeira, Portugali 4. Phuket, Thaimaa 5. Playa del Inglés, Kanaria 6. Costa del Sol, Espanja 7. Rooma, Italia 8. Puerto de la Cruz, Kanaria 9. Alanya, Turkki 10. Hua Hin, Thaimaa Suositelluimpien lomamaiden TOP 10: 1. Kreikka 2. Thaimaa 3. Kanariansaaret 4. Italia 5. Espanja 6. Brasilia 7. Portugali 8. Turkki 9. Egypti 10. Yhdysvallat Lisätietoja: Tuomo Meretniemi, kaupallinen johtaja, Aurinkomatkat, p. 010 446 7100, 050 390 3050, tuomo.meretniemi@aurinkomatkat.fi www.aurinkomatkat.fi ja matkailun nettiyhteisö www.paikkaauringossa.fi

Avainsanat: