Hausvise mahdollistaa isännöinnin uuden aikakauden

Isännöitsijät hallinnoivat vuosittain taloyhtiöiden varoja noin 10 miljardin edestä. Samalla he tekevät yhden taloyhtiön osalta keskimäärin noin 200 000 € päätökset. Vastuullisessa tehtävässä korostuvat kiinteistöjohtaminen ja taloushallinta, mutta yksi alan suurimmista haasteista on tiedonhallintaan ja viestintään liittyvät asiat.

Millainen on isännöinnin tulevaisuus?
Isännöintialalla on lukuisia pieniä yrityksiä ja liiketoiminta on useimmiten paikallista. Ala on kuitenkin murroksessa. Asuinrakennuskannan vanheneminen ja vauhdilla kasvava peruskorjaustarve lisäävät isännöinnin merkitystä entisestään. Lisäksi osakkaiden ja asukkaiden palveluodotukset isännöintiä kohtaan ovat kasvaneet.

Isännöintiliiton tekemän tutkimuksen mukaan edelleen jopa 90% isännöitsijöistä lähettää kokouskutsut itse. Sen sijaan, että isännöitsijä keskittyisi kiinteistöjohtamiseen ja talouden hallinnointiin, suuri osa työajasta kuluukin asukkaiden palvelupyyntöjen selvittämiseen, tiedon ylläpitoon, keräämiseen ja yhdistämiseen eri lähteistä. Näin ollen toiminnan kehittämiseen ja palvelulupausten täyttämiseen ei löydy tarpeeksi resursseja. On selvää, että isännöinnin on kehityttävä muuttuvan maailman mukana.

Kiinteistöjohtamisen ja taloushallinnon ytimessä
Hausvise on Festum Softwaren suunnittelema ohjelmistokokonaisuus, jossa yhdistyvät taloushallinto ja isännöinnin toiminnanohjaus. Hausvisen avulla ratkaistaan moni kiinteistön ylläpitoon, taloushallintoon ja asukasmukavuuteen vaikuttava asia reaaliaikaisesti.

Hausvisen tavoitteena on tarjota isännöitsijälle työvälineet, jotka mahdollistavat ajankäytön uudenlaisen aikakauden ja resurssit kehittää sekä ylläpitää taloyhtiöiden arvoa, asumismukavuutta ja turvallisuutta. Helppokäyttöinen ohjelmisto automatisoi isännöinnin juoksevia perustoimintoja. Festum Softwaren ohjelmistosuunnittelun lähtökohtana on ollut vapauttaa 50 % isännöitsijän työajasta tulevaisuuden johtamiselle ja arvoa rakentavalle kehitystyölle hallinnoinnin sijaan. Hausvise luo mahdollisuuden uudenlaisten konsultointipalveluiden tuottamiseen ja laskuttamiseen taloyhtiöiltä.

Hausvise julkistetaan Isännöintipäivillä 6-7.9. Tampereen messukeskuksessa.

Festum Software Oy
Festum konserniin kuuluva Festum Software Oy on keskittynyt taloushallinnon ja asianhallinnan liiketoimintaratkaisuihin. Tarjoamme älykkäät toimintatavat ohjelmistoihin ja palveluihin liiketoimintasi tehostamiseksi. Festum Software Oy:n liikevaihto vuonna 2016 oli noin 3 milj. euroa. Yrityksellä on toimipisteet Porissa ja Vantaalla.

Lisätietoa/
minna.halonen@festum.fi, puh. 040 770 6032
www.festum.fi
www.hausvise.fi

Viestintä/
Brand Agency Punda / tiedotus@punda.fi, puh. 044 739 8637

Yksi isännöintialan suurimmista haasteista on tiedonhallintaan ja viestintään liittyvät asiat.