KORPELAN LIHAPYÖRYKÄT OVAT TUTKITUSTI LIHAISIMMAT

Tuoreen tutkimuksen mukaan Lihajaloste Korpelan Pikku herkku -pyörykät sisältävät suomalaisista valmislihapyöryköistä eniten lihaa. Korpelan pyöryköiden lihapitoisuus oli valtakunnallisen testin korkein: 83 prosenttia, kun vertailutuotteiden alin lihapitoisuus oli 15 prosenttia.

Kuluttajaviraston julkaiseman Kuluttaja-lehden lihapullatestissä oli mukana kuusitoista eineslihapullaa. Testissä kävi ilmi, että valmislihapullien lihapitoisuuksissa on huomattavia eroja. Pyöryköissä lihan osuutta korvataan usein lihaan verrattavissa olevilla valmistusaineilla ja kasvikunnan raaka-aineilla.

– Meille on kunnia-asia, että lihapyörykkämme sisältävät nimensä mukaisesti lihaa. Kaikki tuotteemme valmistetaan laadukkaista raaka-aineista vuosikymmenten ammattitaidolla. Haluamme myös vaalia ja kehittää perinteisiä ruoan valmistustapoja, kuten aidossa savusaunassa savustamista, kertoo toimitusjohtaja Seppo Korpela Lihajaloste Korpelasta.

Lihajaloste Korpela on vuonna 1958 perustettu satakuntalainen liha-alan yritys, jonka valikoimassa on 200 erilaista tuotetta. Monipuolisella tarjonnalla halutaan tukea suomalaisten korkealaatuista ja vaihtelevaa arkiruokailua ja vuodenkierron juhlia. Valtakunnallisilla markkinoilla toimiva yritys työllistää yli sata elintarvikealan ammattilaista. Vuoden 2010 liikevaihto oli noin 25 miljoonaa euroa.

LISÄTIETOA:
Tanja Hovi, tiedottaja