• Putinki Oy/

Putinki ja Rovio lisenssiyhteistyöhön: Angry Birds näkyy paperituotteissa kaikkialla Pohjoismaissa

Report this content

Suomalainen lahja- ja paperituotteiden tukkukauppa Putinki Oy on solminut yhteistyösopimuksen Rovio Entertainment Oy:n kanssa. Lisenssisopimus antaa Putingille oikeuden valmistaa ja myydä Angry Birds -hahmoihin perustuvia tuotteita Pohjoismaissa.

Suomen joulukaupassa menestynyt Putingin Angry Birds -tuotevalikoima laajenee. Tukholman Formex-messuilla tammikuussa lanseeratut uudet kortit, lahjakassit ja muistikirjat tulevat myyntiin kevään aikana kaikkialla Pohjoismaissa. Näiden lisäksi Angry Birds -hahmot näkyvät Putingin kalenterivalikoimassa sekä joulutuotteissa kuten korteissa ja adventtikalentereissa.

Putinki Oy:n toimitusjohtaja Anu Hartonen arvioi lisenssisopimuksen arvon olevan Putingille noin 500 000 euroa, mikä on merkittävä summa paperituotteiden myynnissä. Sopimukseen sisältyvät kortit, kalenterit, muistikirjat, tarrat ja paketointituotteet.

Digitaalisen maailman ja perinteisten painotuotteiden kohtaaminen on ollut menestyksekäs: ”Angry Birds -tuotteiden myynti vuoden 2011 joulukaupassa ylitti odotuksemme ja monet tuotteet loppuivat kesken. Uskon, että Angry Birds -tuotteet kiinnostavat suomalaisia ja pohjoismaisia kuluttajia jatkossa yhä enemmän”, Putingin toimitusjohtaja Anu Hartonen sanoo.

Putinki ja Rovio ideoivat ja suunnittelevat kaikki tuotteet yhteistyössä, ja ne valmistetaan pääosin Suomessa. Rovion lisensoinnista vastaava Claes Kalborg sanoo arvostavansa erityisesti tuotteiden laatua ja toiminnan ketteryyttä: ”Yhteistyömme Putingin kanssa täydentää kasvavaa Angry Birds -tuoteperhettä loistavasti, sillä heidän tuotteensa ovat kiinnostavia, hauskoja, ja viihdyttäviä. Tuotteemme ovat saaneet positiivisen vastaanoton markkinoilla ympäri maailman. Kysyntä on ylittänyt kaikki odotuksemme”, Rovion lisensointiosaston vastaava Claes Kalborg kertoo.

Putinki tunnetaan alallaan esimerkiksi erilaisten lisensoitujen Muumi-tuotteiden valmistajana ja paperi- ja lahjatavarakaupan tukkurina jo lähes 40 vuoden ajalta. Lisäksi se kustantaa runsaasti kotimaiseen taiteeseen perustuvia kortteja, kalentereita ja julisteita.

Lisätietoja:
toimitusjohtaja Anu Hartonen, Putinki Oy, puh. + 358 40 544 8827, anu.hartonen@putinki.fi
viestintä, Rovio Entertainment Oy, media@rovio.com

Putinki Oy on suomalainen korkeatasoisten paperi- ja lahjatuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu omasta kotimaisesta painotuotannosta sekä laajasta maahantuonnista. Yrityksen tuotteita ovat muun muassa kortit, muistikirjat, valokuva-albumit, julisteet ja kalenterit. Yritys on perustettu vuonna 1973, ja se toimii Helsingin Hermannissa. www.putinki.fi

Rovio Entertainment  Oy on viihde- ja mediayhtiö maailmalla menestyneen Angry Birds -brändin takana. Vuonna 2009 Rovio julkaisi Angry Birds -pelin kosketusnäytöllisille älypuhelimille, ja pelistä ja sen hahmoista tuli maailmanlaajuinen ilmiö. Angry Birds pelit ovat nauttineet kasvavasta suosiosta kaikkialla maailmassa, ja ilmiö on laajentunut yhä uusille liiketoiminta-alueille. Rovio laajentaa parhaillaan nopeasti toimintaansa animaatioiden, oheistuotteiden, julkaisu- ja kustannustoiminnan, sekä erilaisten palvelujen saralla. Rovion pääkonttori sijaitsee Espoossa. www.rovio.com

Avainsanat: