PwC:n maaliskuun Economy Watch -raportti

PwC on julkaissut kuukausittaisen talousnäkymiä käsittelevän Global Economy Watch -raportin.

Kehittyneiden maiden taloudet ovat kasvusuhdanteessa, mutta kehittyneiden markkinoiden kasvu on hidastunut. Tämä aiheuttaa päänvaivaa kansainvälisille sijoittajille ja liiketoiminnalle.

Kun Yhdysvaltain keskuspankki viime toukokuussa esitti ennusteensa kuukausittaisten hyödykehankintojen supistamisesta, heikkojen talouksien (Brasilia, Intia, Indonesia, Turkki ja Etelä-Afrikka) valuuttojen arvo laski 20 %.

Euroalueen tilanne näyttää edelleen positiiviselta: viimeisimmät BKT-kasvuluvut viittaavat koko alueen elpymiseen. Italiassa nähtiin hienoista kasvua ensimmäistä kertaa kahteen vuoteen. Taloudellinen suorituskyky eroaa silti pohjoisen (esim. Saksa) ja etelän (mm. Espanja ja Italia) välillä selvästi. Korkeat työttömyysluvut jarruttavat Etelä-Euroopassa yhä kotimaista kysyntää. Siellä yrityksiä kiusaavat myös korkealla tasolla olevat korot.

Lisää tietoa ja tilastoja löydät Economy Watch -sivustolta:  www.pwc.co.uk/GEW . Pääset suoraan PDF-muotoiseen yhteenvetoon tästä: http://www.pwc.fi/fi/julkaisut/tiedostot/global-economy-watch-march-2014.pdf

Terveisin

Kaisa Heikkinen
kaisa.heikkinen@fi.pwc.com, puh. 020 787 7906
PwC Suomi

Ps. Jos et halua enää jatkossa vastaanottaa viestejä PwC:n uusista Economy Watch -raporteista, kuittaathan sen ystävällisesti tähän viestiin vastaamalla. Kiitos!

Yrityksestä

PwC auttaa yrityksiä kasvamaan, toimimaan tehokkaasti ja raportoimaan luotettavasti jatkuvasti muuttuvassa toimintaympäristössä. Apunasi on Suomessa yli 930 asiantuntijaa ympäri maan. Palveluitamme ovat liikkeenjohdon konsultointi, yritysjärjestelypalvelut, veroneuvonta, lakipalvelut, riskienhallinta sekä tilintarkastus- ja muut varmennuspalvelut. Tavoitteenamme on luoda kestävää kasvua. Lisää tietoa: www.pwc.fi. Twitter: @PwC_Suomi. PwC toimii 157 maassa yli 223 000 asiantuntijan voimin. Nimi PwC viittaa PwC-ketjuun ja/tai yhteen tai useampaan sen jäsenyritykseen, joista jokainen on oma itsenäinen yhtiö. Lisää tietoa: www.pwc.com/structure