PwC vahvistaa teknologiaosaamistaan yrityskaupalla

Maailmanlaajuinen ja Suomessakin toimiva tilintarkastus- ja konsultointiyhtiö PwC on julkistanut sopineensa alustavasti eurooppalaisen teknologiakonsultointiyrityksen Outbox Groupin ostamisesta. Yrityskaupan myötä PwC voi tarjota asiakkailleen entistä kattavammin pilvipalveluihin perustuvia palveluita niin Suomessa kuin Euroopan laajuisesti.

Puolassa päämajaansa pitävä Outbox on erikoistunut pilvipalveluiden tekniseen käyttöönottoon ja ylläpitopalveluihin alustoilla kuten Salesforce, Microsoft Dynamics, Oracle ja SAP. Yrityskauppa vahvistaa erityisesti PwC:n digitalisaatioon ja teknologiaan liittyviä konsultointipalveluita.

Outbox Groupin myötä PwC:n teknologiaosaajien määrä nousee EMEAn alueella liki 3 000 henkeen, kun yli 250 Outboxin työntekijää siirtyy PwC:n palvelukseen.

”Outboxin osaaminen täydentää PwC:n perinteisesti vahvaa liiketoiminnan konsultointiosaamista johtaviin pilvipalveluihin erikoistuneiden teknisten palveluiden tuottamisella. Outboxin osaamiskeskuksen avulla voimme tarjota asiakkaillemme liiketoimintalähtöisen neuvonannon lisäksi pilvipalveluiden tekniset toteutukset ja ylläpidon”, PwC Suomen teknologiakonsultoinnista vastaava Petri Salo sanoo.

”Lähtökohtanamme on auttaa asiakasta suunnittelemaan ja toteuttamaan pilvipalvelun käyttöönotto niin, että siitä saadaan paras hyöty liiketoiminnalle.”

PwC:n EMEA-alueen konsultointipalveluiden johtaja Ashley Unwinin mukaan yrityskauppa vahvistaa PwC:n digitalisaatio- ja teknologiaosaamiseen erikoistunutta osaamiskeskusta Euroopassa. Kauppa on jatkoa PwC:n aiemmille yritysostoille, joista viimeisin merkittävä oli Booz & Companyn (nyt Strategy&) sulautuminen PwC:hen vuonna 2014.

Outboxin toimitusjohtaja Nicholas Mobbs siirtyy yrityskaupan myötä partneriksi PwC:lle. Hän kommentoi kauppaa:

"Asiakaskokemuksen, CRM:n ja digitalisaation potentiaaliset markkinat on arvioitu yli 6 miljardin euron suuruisiksi ja uskomme markkinan kasvavan jopa näinä haastavina taloudellisina aikoina."

Sopimus allekirjoitettiin 31. päivä joulukuuta ja sen virallinen täytäntöönpano tapahtunee helmikuun loppuun mennessä.

Petri Salo, PwC, teknologiakonsultointi, puh. 040 536 7156, petri.salo@fi.pwc.com

Kaisa Heikkinen, PwC, viestintä, p. 020 787 7906 / 040 533 3553, kaisa.heikkinen@fi.pwc.com

Outboxista lisää: http://outboxgroup.co.uk/home

Twitter: @PwC_Suomi

PwC auttaa yrityksiä kasvamaan, toimimaan tehokkaasti ja raportoimaan luotettavasti. Apunasi on Suomessa yli 830 asiantuntijaa ympäri maan. Olemme sitoutuneita tuottamaan laadukasta palvelua liikkeenjohdon konsultoinnin, yritysjärjestelyiden, veroneuvonnan, tilintarkastuksen ja muun varmennuksen alueilla. Tavoitteenamme on luoda kestävää menestystä. Ota yhteyttä tai lue lisää: www.pwc.fi.

PwC toimii 157 maassa yli 208 000 asiantuntijan voimin. Nimi PwC viittaa PwC-ketjuun ja/tai yhteen tai useampaan sen jäsenyritykseen, joista jokainen on oma itsenäinen yhtiö. Lisää tietoa: www.pwc.com/structure

Lainaukset

Outboxin osaamiskeskuksen avulla voimme tarjota asiakkaillemme liiketoimintalähtöisen neuvonannon lisäksi pilvipalveluiden tekniset toteutukset ja ylläpidon.
Petri Salo, PwC:n teknologiakonsultoinnin vetäjä