Liikuntapäivät.fi -tapahtuma edistää työ- ja terveyskuntoa – Elinkeinoministeri Jan Vapaavuori tapahtuman suojelijaksi

Report this content

26. lokakuuta vietetään valtakunnallista Liikuntapäivät.fi -tapahtumaa. Yli 150 kunto- ja terveysliikuntakeskusta on jo ilmoittautunut mukaan.

Tapahtuman tarkoituksena on edistää suomalaisten työ- ja terveyskuntoa. Istumatyö ja kiireinen elämäntapa vievät suomalaisia yhä kauemmaksi liikunnasta, mikä vaikuttaa jo kansanterveyteen merkittävästi. Liikuntapäivänä 26.10. kannustetaan suomalaisia liikkumaan ja kokeilemaan kuntosaliliikuntaa ennakkoluulottomasti. Tapahtumapäivänä kuluttajat pääsevät tutustumaan paikallisiin kunto- ja terveysliikuntakeskuksiin veloituksetta ja voivat löytää uuden tavan edistää terveyttään ja parantaa liikuntatottumuksiaan.

Tapahtumasta toivotaan perinnettä, joka liikuttaa vuosittain 100 000 suomalaista kuntokeskusten yhteisenä avoimien ovien päivänä lokakuussa. Tapahtuma-areenana toimii Liikuntapäivät.fi-sivusto, josta kuluttajat löytävät tapahtumassa mukana olevat harjoituspaikat sekä inspiroituvat hyvinvoinnin uutisista.

Elinkeinoministeri Jan Vapaavuori tapahtuman suojelijaksi
Tapahtumalla halutaan myös tukea suomalaista liikuntayrittäjyyttä. Liikuntayrittäjyyden tukeminen on tärkeää, jotta kattavia liikuntapalveluita saadaan mahdollisimman monen suomalaisen ulottuville jatkossakin. Liikuntapäivän suojelijana toimii elinkeinoministeri Jan Vapaavuori.

Liikuntaan tutustumisen tulee olla helppoa ja maksutonta
Tapahtuman järjestää Suomen kunto- ja terveysliikuntakeskusten yhdistys SKY ry yhdessä pohjoismaisen kuntolaitetoimittajan Qicraft Finland Oy:n kanssa. Yhdessä haluttiin luoda liikuntatapahtuma, joka oikeasti kannustaisi suomalaisia liikkumaan ja parantamaan elintottumuksiaan. Päätettiin rakentaa tapahtuma, joka olisi maksuton sekä toisi liikuntamahdollisuudet helposti ihmisten tietoisuuteen. Liikuntapäivät.fi -toiminnassa on mukana myös Suomen Yrittäjät.

Tapahtumasivu: www.liikuntapaivat.fi

Lisätietoja:
Suomen kunto- ja terveysliikuntakeskusten yhdistys ry
Toiminnanjohtaja Riitta Hämäläinen-Bister
p. 040-515 4449