Qlik Branch vauhdittaa avointa ohjelmistokehitystä

Tiedotusvälineille 11.2.2015

Oivaltavan analytiikan edelläkävijä Qlik on julkaissut yhteisöllisen Qlik Branch -ympäristön, jonka tarkoituksena on tuoda yhteen Qlikin asiakkaat, ohjelmistokehittäjät, fanit ja kumppanit.

Qlik tarjoaa avoimet integraatio-rajapinnat Qlik Sense- ja QlikView-ohjelmistoihin, minkä ansiosta niiden päälle on helppo rakentaa omia sovelluksia. Nämä sovellukset voivat hyödyntää Qlikin edistyksellistä analytiikkamoottoria sekä valmiita visualisointeja. Qlik Sense on suoraan integroitavissa vaikka web-sivulle, jolloin kehitys voidaan tehdä yleisten web-teknologioiden avulla.

Kaikki Qlik Branchissa kehitetyt projektit jaetaan avoimen lähdekoodin lisenssillä (Apache 2.0, http://www.apache.org/licenses/LICENSE-2.0), ja niitä voidaan vapaasti jakaa ja muokata edelleen.

Käyttäjät voivat löytää omiin tarkoituksiinsa sopivia ratkaisuja ja ladata laajennuksia ilmaiseksi, ja Qlik-ohjelmistojen kehittäjät voivat saavuttaa sovelluksilleen helpommin laajemman yleisön.

Qlik Branch on nyt käynnistynyt yli 2000 rekisteröityneen käyttäjän ja 100 projektin voimin osoitteessa branch.qlik.com.

”Qlik Branch tarjoaa kehittäjille oivallisen temmellyskentän, jossa on helppo kokeilla uusia ideoita ja kehittää niitä eteenpäin yhteistyössä muiden kanssa”, sanoo Qlikin Suomen maajohtaja Jarmo Rajala.

Jarmo Rajala, maajohtaja, Suomi ja Baltia, Qlik, jarmo.rajala@qlik.com, 040 530 0384

Qlik tarjoaa intuitiivisia analytiikkaohjelmistoja datan omatoimiseen visualisointiin ja ohjattuun tulkintaan. Jo 33 000 asiakasta käyttää Qlikin tuotteita lukuisista erilaisista lähteistä saatavan tiedon yhdistelyyn ja parempaan ymmärtämiseen. Datamassoista paljastuvat piilevät vaikutussuhteet lietsovat uusia näkemyksiä ja ideoita. Qlik ja sen yli 1 700 kumppania palvelevat yli 100 maassa. Lisätietoja: www.qlik.com/fi.