• QlikView/

Qlik jo viidettä kertaa kärkijoukoissa Gartnerin BI- ja analytiikka-alustojen Magic Quadrantissa

Tiedotusvälineille 27.2.2015

Arvostettu tutkimusyhtiö Gartner on julkistanut vuoden 2015 BI- ja analytiikka-alustojen Magic Quadrant -nelikentän. Liiketoiminta-analytiikan edelläkävijä Qlik pääsi tänä vuonna jo viidettä kertaa peräkkäin edelläkävijöiden ylänurkkaan, johon Gartner nostaa ne yritykset, joilla on sekä vahvin näkemys toimialan kehityssuunnasta että erinomainen ratkaisujen toteutuskyky.

Gartnerin raportti ennustaa kysynnän kohdistuvan tänä vuonna BI-alustoihin, joita voivat käyttää analyytikoiden ja myyjien lisäksi myös muut organisaation työntekijät nopeaan tiedonhakuun. Olennaista on myös, että IT pystyy nopeasti tuottamaan analytiikkaa liiketoiminnan tarpeisiin ja lisäarvoa liiketoiminnalle. Gartner arvioi, että noin puolet uusista hankinnoista kallistuu tähän oivalluksia tuottavaan ja helppokäyttöiseen Data discovery -analytiikkaan.

”Data discovery on ollut Qlikin huiman menestyksen takana aina. Seuraavaksi tiedossa on rohkeita liikkeitä tiedon visualisoinnin ja tuetun tiedon analysoinnin saroilla”, Qlikin toimitusjohtaja Lars Björk sanoo.

Vastatakseen edellämainittuun visualisoinnin tarpeeseen, Qlik lanseerasi viime vuonna tiedon visualisointiin Qlik Sense -alustan. Laiteriippumattomalla Qlik Sensellä kuka tahansa voi tehdä helposti interaktiivisia visualisointeja suuristakin tietomassoista. Organisaatioissa kertyvää tietoa voi sillä jalostaa näppärästi jaettaviksi raporteiksi ja esityksiksi.

Linkki raporttiin:

Jarmo Rajala, maajohtaja, Suomi ja Baltia, Qlik, jarmo.rajala@qlik.com, 040 530 0384
Essi Isomäki, viestintätoimisto Netprofile, essi@netprofile.fi, 040 572 4648

Qlik tarjoaa intuitiivisia analytiikkaohjelmistoja datan omatoimiseen visualisointiin ja ohjattuun tulkintaan. Jo 33 000 asiakasta käyttää Qlikin tuotteita lukuisista erilaisista lähteistä saatavan tiedon yhdistelyyn ja parempaan ymmärtämiseen. Datamassoista paljastuvat piilevät vaikutussuhteet lietsovat uusia näkemyksiä ja ideoita. Qlik ja sen yli 1 700 kumppania palvelevat yli 100 maassa. Lisätietoja: www.qlik.com/fi.