Qlik nousi jälleen BI-alustojen markkinajohtajaksi kansainvälisessä vertailussa

Tiedotusvälineille 29.9.2017

Data-analytiikan johtava toimittaja Qlik on nimetty toistamiseen markkinajohtajaksi riippumattoman Business Application Research Center (BARC) -analyytikkotalon raportissa. Vertailu kattoi 20 kilpailevaa business intelligence -alustaa, jotka luokiteltiin BARC Score -pisteytyksellä.

Qlikin erityisvahvuus on BARC Scoren mukaan alustan suuntautuminen nimenomaan liiketoimintaan. Tämän se tekee tavalla, joka vastaa käyttäjän tarpeita luoda raportteja ja graafisia esityksiä, analysoida ja luoda sovelluksia. Qlikin käyttäjät hyötyvät alustan assosiatiivisesta moottorista, responsiivisesta muistinvaraisesta prosessoinnista sekä toteuttamisen nopeudesta ja sovellusten muokkaamisesta. BARC kiittää myös Qlikin alustan visuaalista vetovoimaa.

Yritysten BI- ja analytiikkalustojen BARC Score -raportti arvioi ja luokittelee alustatoimittajia. Arviointi ottaa kantaa muun muassa tuotteiden raportointiominaisuuksiin ja siihen, kuinka hyvin ne mahdollistavat graafisten esitysten teon, analysoinnin, datan löytämisen ja louhinnan ja järjestelmien suunnittelun ja hallinnan. Raportti huomioi myös esimerkiksi tuotteiden menestyksen markkinoilla, asiakastyytyväisyyden, maantieteellisen kattavuuden ja ekosysteemin.

”Qlik on aina pyrkinyt ja onnistunut rikkomaan markkinoiden status quo -tilaa uusilla innovaatioilla, jotka auttavat asiakkaita laajentamaan käyttäjiensä älyä”, sanoi Qlikin toimitusjohtaja Lars Björk. ”Jatkamme rohkeita vetoja, kun rakennamme modernia, pilvivalmista alustaa, johon yhdistyy suuryritystason teho. Puhtaasti visualisointiin keskittyvien alustatoimittajien on vaikea yltää samaan.”

BARC Score -raportin voi ladata tästä: http://www.qlik.com/barc-score

Tiedote kokonaisuudessaan englanniksi: http://www.qlik.com/us/company/press-room/press-releases/0927-qlik-ranked-as-market-leader-in-barc-report

Yhteystiedot:
Petteri Ormio, maajohtaja, Suomi ja Baltia
s-posti:  petteri.ormio@qlik.com

Qlik on oivaltavan analytiikan edelläkävijä, joka tarjoaa ratkaisuja datan omatoimiseen visualisointiin sekä ohjattuun ja upotettuun analytiikkaan. Yli 40 000 asiakasta hyödyntää Qlikin ratkaisuja lukuisista erilaisista lähteistä saatavan datan yhdistelyyn ja parempaan ymmärtämiseen päätöksenteon tueksi - päätöksenteon hetkellä.