Suomen UNICEF tehostaa raportointiaan

Qlik lahjoitti Suomen UNICEFille modernin ja helppokäyttöisen QlikView-alustan lahjoitusvarojen raportointiin ja tiedolla johtamiseen.

Tiedotusvälineille 7.10.2014

Suomen UNICEF on ottanut käyttöön tiedon analysointiin ja raportointiin erikoistuneen QlikView-alustan.  QlikView’n avulla automatisoidaan suuri osa sekä sisäisestä varainhankinnan raportoinnista että kansainväliselle UNICEFille tehtävästä raportoinnista.

Raportointialusta on rakennettu UNICEFille osana Qlikin kansainvälistä Change Our World -hyväntekeväisyysohjelmaa.

”UNICEFin työ perustuu vapaaehtoisille lahjoituksille. Lahjoittajan luottamus on työmme kulmakivi, ja siksi tehokkuus ja läpinäkyvyys ovat äärimmäisen tärkeitä meille. QlikView’n käyttäminen lisää kumpaakin. Ohjelmalla voimme tehdä ajantasaisia raportteja ja jaella ne tehokkaasti. Lisäksi sen avulla on helppo yhdistellä ja analysoida tietoa eri tietokannoista”, Suomen UNICEF ry:n talous- ja hallintojohtaja Tarja Valtakari sanoo.

Suomen UNICEF kerää vuosittain yli 18 miljoonaa euroa maailman lapsille. Tuotto tilitetään kansainväliselle UNICEFille, joka käyttää sen pitkäjännitteisiin kehitysohjelmiin ja hätäapuun kaikkialla maailmassa.

“Hyväntekeväisyysjärjestöissä hallinnointiin kuluva aika ja raha on tärkeää pitää niin pieninä kuin mahdollista. On hienoa, että olemme voineet auttaa UNICEFia heidän tärkeässä työssään tuomalla yritysmaailmasta tutut tehokkaat ja aikaa säästävät ratkaisut heidän käyttöönsä”, Qlikin Suomen ja Baltian maajohtaja Jarmo Rajala kertoo.

Jarmo Rajala, maajohtaja, Suomi ja Baltia, Qlik, jarmo.rajala@qlikview.com, 040 530 0384

Essi Isomäki, viestintätoimisto Netprofile, essi@netprofile.fi, 040 572 4648

Qlik

Qlik tarjoaa intuitiivisia analytiikkaohjelmistoja datan omatoimiseen visualisointiin ja ohjattuun tulkintaan. Jo 33 000 asiakasta käyttää Qlikin tuotteita lukuisista erilaisista lähteistä saatavan tiedon yhdistelyyn ja parempaan ymmärtämiseen. Datamassoista paljastuvat piilevät vaikutussuhteet lietsovat uusia näkemyksiä ja ideoita. Qlik ja sen yli 1 700 kumppania palvelevat yli 100 maassa. Lisätietoja: www.qlik.com/fi.