LQ Electronics käyttää Qt-teknologiaa webOS 3.0 Smart TV -alustassaan

Qt vähentää kehitysaikaa ja tarjoaa korkean suorituskyvyn grafiikkaa

Helsinki – 28. huhtikuuta 2016 – Suomalainen globaalisti toimiva ohjelmistoyhtiö The Qt Company ilmoitti, että LG Electronics käytti Qt:n monialustaista sovellus- ja käyttöliittymäkehitysympäristöä webOS 3.0 Smart TV -alustansa tuotekehityksessä. Qt:n kyky käsitellä suorituskykyistä ja monipuolista grafiikkaa tukee LG:n 2016 Smart TV -tuotelinjan tarjoamaa käyttäjäkokemusta. Yritykset ovat solmineet monivuotisen teknologiasopimuksen.

LG on merkittävässä roolissa kodin viihteen ja mobiiliviestinnän alueilla. Se on myös yksi maailman suurimmista televisiovalmistajista. Yrityksen webOS-alusta on suunniteltu siten, että se tekee televisiosta jälleen yksinkertaisen. Käyttäjät vapautetaan kehittyneeseen teknologiaan toisinaan liittyvästä monimutkaisuudesta. Nyt he voivat keskittyä haluamaansa sisältöön haluamanaan ajankohtana.

LG:n webOS-alusta on Linux-pohjainen moniajokäyttöjärjestelmä älytelevisioiden ja -kellojen kaltaisille laitteille. Se hyödyntää verkkosovelluksia, jotka toimivat Qt WebEnginessä. Chromiumiin perustuva WebEngine tarjoaa tehokkuuden ja korkean laadun yhdistelmän, joka mahdollistaa järjestelmän äärimmäisen responsiivisuuden ja visuaalisen miellyttävyyden. Qt:n käyttö auttaa myös yksinkertaistamaan verkkosovellusten suorituskyvyn optimointia, mikä säästää merkittävästi kehitykseen kuluvaa aikaa.

“LG on iso nimi kuluttajaelektroniikan alalla, ja The Qt Company on iloinen voidessaan olla osa sen uutta Smart TV -tuotelinjaa. Käyttäjät kohtaavat nykyään lukuisan määrän erilaisia sisältöjä ja niiden lähteitä. He odottavat yksinkertaisuutta, responsiivisuutta ja kauneutta – ja webOS pystyy ehdottomasti tarjoamaan tämän Qt:n avulla”, kommentoi The Qt Companyn myyntijohtaja Juhapekka Niemi.

The Qt Company lyhyesti

The Qt Company on Digia Oyj:n tytäryhtiö*, joka vastaa Qt:n tuotekehityksestä, kaupallistamisesta ja lisensoinnista sekä kaupallisin että avoimen lähdekoodin lisenssein. Maailmanlaajuisesti yli 1 000 000 ohjelmistokehittäjän käyttämä Qt on C++ -pohjainen kirjasto- ja työkalualusta, joka mahdollistaa tehokkaiden, interaktiivisten ja monialustaisten sovelluksien ja laitteiden kehittämisen. Qt tukee useita eri käyttöjärjestelmiä pöytäkoneista sulautettuihin järjestelmiin ja mobiililaitteisiin. Se myös auttaa ohjelmistokehittäjiä säästämään huomattavasti sovellus- ja laitekehitykseen käytettyä aikaa, sillä samaa sovelluskoodia voidaan helposti hyödyntää uudelleen. Johtavat teollisuusyritykset, kuten Navico, ABB, Pitney Bowes, Thales, Michelin, Magneti Marelli ja Sennheiser käyttävät Qt:tä ajoneuvolaitteistojensa, teollisten automaatiosovellustensa sekä liiketoimintakriittisten järjestelmiensä ohjelmistoalustana.The Qt Company toimii Suomessa, Norjassa, Saksassa, USA:ssa, Venäjällä, Japanissa, Kiinassa ja Koreassa. Lue lisää: http://qt.io

* Digia ja Qt ovat päättäneet jakautua kahdeksi erilliseksi pörssiyhtiöksi. Kaupankäynnin Qt Groupin osakkeilla odotetaan alkavan Nasdaq OMX Helsinki Oy:n pörssilistalla arviolta 2.5.2016. Lisätietoa jakautumisesta: http://digia.fi/sijoittajat/jakautuminen/

Lisätietoa:

Katja Kumpulainen, markkinointijohtaja, The Qt Company