The Qt Company liittää NVIDIA DRIVE Design Studio ohjelmiston ekosysteemiin

QT GROUP OYJ
LEHDISTÖTIEDOTE
20.2.2017

Qt ottaa ison harppauksen 3D teknologioissa autoteollisuuden, terveydenhuollon ja teollisuusautomaation aloilla

HELSINKI, FINLAND – 20.2.2017
– The Qt Company (NASDAQ: QTCOM) ilmoitti tänään integroivansa NVIDIA DRIVE™ Design Studio 3D käyttöliittymäkehitysohjelmiston Qt ekosysteemiin.

3D käyttöliittymät ovat nouseva trendi usealla teollisuusalalla, erityisesti autoteollisuudessa, terveydenhuollossa ja teollisuusautomaatiossa. Innovatiiviset ja helppokäyttöiset 3D suunnittelutyökalut ovat tärkeä osa käyttöliittymän suunnittelua. Yhdistämällä Qt:n ohjelmistokehitysympäristön ja NVIDIA DRIVE design studio suunnitteluohjelmiston, The Qt Company pystyy tarjoamaan autoalalla huippuluokan 3D ratkaisun sulautettujen järjestelmien, ajoneuvotietojärjestelmien ja älykkäiden autojen mittaristojen suunnitteluun.

”3D käyttöliittymien kysyntä on kasvanut nopeasti autoteollisuudessa. Nykyään asiakkaat arvioivat ajoneuvon käyttäjäkokemusta tarkemmin ja tarkemmin. Sulava käyttökokemus ja monitoimiset käyttöliittymät ovat nykyään vaatimuksina. Yhdistämällä NVIDIAn ja Qt:n teknologiat, voimme odottaa entistä ylivoimaisempia ajoneuvojen käyttökomeuksia”, sanoo Andrew Till, Harman Connected Services CTO.

NVIDIA DRIVE Design Studio on näyttänyt kykynsä jo monella eri teollisuudenalalla, erityisesti ajoneuvojen kehityksessä. The Qt Company ja NVIDIA suunnittelevat tiivistä yhteistyötä työkalun jatkokehittämiseksi, jotta autovalmistajat ja OEM-toimittajat voivat nopeasti kehittää prototyyppejä tutkimukseen, markkina-arviointiin, käyttöliittymäkehitykseen ja lopulta valmiisiin tuotteisiin.

“NVIDIAn teknologia on yksi merkittävimmistä lisäyksistä Qt kehitysympäristöön koskaan ja yhteistyömme on osoitus Qt:n merkittävästä roolista autoteollisuudessa jatkossa”, sanoo Lars Knoll, The Qt Company CTO ja Qt projektin Chief Maintainer. “Tärkein tavoitteemme on auttaa asiakkaidemme tuotekehitystiimejä. On siis oleellista varustaa asiakkaat 3D käyttöliittymätyökaluilla. NVIDIA DRIVE Studio mahdollistaa ohjelmoijien ja suunnittelijoiden yhteisen työskentelyn iteratiivisella tavalla, ja olen todella innostunut näkemään millaisia tuotteita tulemme jatkossa näkemään markkinoilla.”

“Autoteollisuuden siirtyessä nopeaan tahtiin kohti integroituja tekoälyllä varustettuja ohjaamoja, Qt ja NVIDIA DRIVE Studio tarjoaa ainutlaatuisen yhdistelmän tekoälyllä varustetun auton toteuttamiseksi nyt”, sanoo Justin Ebert, Senior Director, Automotive Cockpit, NVIDIA. “Tekoälyllä varustettu Co-Pilot teknologiamme edistyneen 3D visualisoinnin kanssa mahdollistavat turvallisen ja mukaansa tempaavan ajokokemuksen.”

Uusi kokonaisuus on saatavilla Qt:n kahden lisenssin mallin alla, jotta voimme tarjota nämä edut koko 70 eri teollisuuden alaa kattavalle Qt ekosysteemille. Annamme mielellämme lisätietoja tuotteesta ja saatavuudesta, voitte lähettää kysymyksiä meille osoitteessa: https://www.qt.io/contact-us/

Juhapekka Niemi
EVP Sales and Business Development
Email: juhapekka.niemi[a]qt.io