Quattro Mikenti Groupin liikevaihto kasvoi kolmanneksella 107 miljoonaan euroon

LEHDISTÖTIEDOTE 16.3.2017 – Talotekniikkakonserni Quattro Mikenti Groupin liikevaihto ylsi 107 miljoonaan euroon vuonna 2016. Kasvua toivat suuret urakat Suomessa ja Venäjällä sekä yritysostot.

Suomalainen talotekniikkakonserni Quattro Mikenti Group kasvatti liikevaihtoaan vuonna 2016 sekä orgaanisesti että yritysostoilla. Konsernin liikevaihto kasvoi 33 prosenttia edellisestä tilikaudesta yhteensä noin 107 miljoonaan euroon ja käyttökatetta muodostui 4,8 miljoonaa euroa.

Konsernin liikevaihtoon sisältyvät pro forma-lukuina keväällä 2016 ostettujen Paikallis-Sähkö Oy:n, Putki-Kolmio Oy:n ja Talotekniikka-Kolmio Oy:n toiminnot. Näiden lisäksi konserniin on hankittu tilikauden aikana omistusosuudet neljästä LVIS-huoltopalveluyrityksestä, joiden liikevaihto, noin 10 miljoonaa euroa, ei sisälly konsernin lukuihin.

Quattro Mikenti Groupin henkilöstömäärä on noussut yli 450 talotekniikkaosaajaan, minkä lisäksi konserni työllistää välillisesti noin 200 henkilöä kumppaniyritysten palveluksessa.

”Liikevaihdon kasvu ja käyttökatekertymä noudattavat kasvusuunnitelmaamme. Olemme erittäin tyytyväisiä siitä, kuinka hyvin sekä orgaaninen kasvu tytäryhtiöissä että ostettujen yritysten toiminta on asettunut konserniin lyhyessä ajassa. Samoin huoltopalvelutoimintamme on lähtenyt sujuvasti kasvamaan”, Quattro Mikenti Groupin toimitusjohtaja Kimmo Liukkonen toteaa.

Suuret urakat tuplasivat tilauskannan – myös Venäjä porskuttaa hyvin

Quattro Mikenti Groupin kasvussa näkyy suurten kokonaisurakoiden määrän nousu.

”Tilauskantamme vahvistui tilikauden aikana 90 miljoonaan euroon, kun se oli vuosi sitten 52 miljoonaa euroa. Suomessa meidän valittiin muutamien mittavien projektien, kuten Metropolian Myllypuron kampuksen ja Hyvinkään Sveitsin vapaa-ajan keskuksen talotekniikkaurakoitsijaksi. Kokonaisurakka on hyvä ratkaisu silloin, kun tilaaja tarvitsee suoremman yhteyden suunnitteluun ja valintoihin rakentamisen aikana. Metropolian koulukiinteistö on tästä hyvä esimerkki”.

”Tilauskannastamme Venäjältä tulee noin 23 miljoonaa euroa. Siellä toimimme kansainvälisten yritysten kumppanina merkittävissä elintarvike-, lääke-, terveys- ja teknologia-alojen rakennusprojekteissa”, Kimmo Liukkonen kertoo.

Vuoropuhelu tärkeää projekteissa ja työmailla

”Rakentamisessa on yleisesti myönteinen suhdanne menossa ja uskomme sen kasvattavan vähitellen myös talotekniikkaurakoinnin määrää. Jotta sekä suuret että pienemmät urakat saadaan sujuvasti toteutettua, kannustamme tilaajia, suunnittelijoita ja kaikkia kumppaneita lisäämään vuoropuhelua. Onnistuneet projektit vahvistavat koko rakennustoimialan mainetta”, Kimmo Liukkonen sanoo.

Quattro Mikenti Group

Quattro Mikenti Group tekee kaikkia LVIJA-, sähkö- ja sprinkleritöitä Suomessa ja Venäjällä. Yritysryhmään kuuluu kaksitoista erikoistunutta tytäryritystä ja konserni on Suomen suurimpia ja kansainvälisimpiä talotekniikka-alan toimijoita. Konsernin palveluksessa on yli 450 LVI- ja sähköalan ammattilaista. Toimipaikkoja on Suomessa kaksikymmentäyksi ja Venäjällä neljä.