Plaza Hotel uudistuu: yksilöllisyys ja muotoilu korostuvat

Lehdistötiedote 16.10.2012

Radisson Blu Plaza Hotel Helsingin Rautatientorilla uudistuu vuoden 2012 aikana. Kaikki tilat eli hotellihuoneet, konferenssi- ja tapahtumatilat sekä ravintolatilat uudistetaan. Myös osa julkisivusta peruskorjataan. Samalla Plazan palvelukonsepti uudistuu yksilölliseen suuntaan. Uusi Plaza on Hotel Made by You, sellainen hotelli- ja ravintolaelämys kuin asiakas haluaa. Sokotel Oy:n ja SOK:n kokonaispanostus Plazaan nousee noin 14 miljoonaan euroon.

Uudistus tähtää modernin, yksilöllisen matkailijan odotusten ylittämiseen. Hotelli toimii normaalisti koko uudistuksen ajan ja asiakkaiden käytössä on vain uudistettuja tiloja. Valmiina ja asiakkaille avoinna on puolet hotellihuoneista sekä uudistetut aulatilat, ravintola Kitzens ja Bar 7 Blings sekä Plaza Lounge. Tilauudistus on kokonaisuudessaan valmis alkuvuonna 2013.

Plaza, Hotel Made by You

Globaalit megatrendit, kuten yksilöllisyys, nopeasti kehittyvä teknologia, kestävä kehitys ja hyvinvointiin panostaminen ohjaavat hotellialan kehitystä. Nämä ja muut majoitus- ja ravintola-alan vahvat muutokset ovat Plazan uudistuksen lähtökohtana.

Erityisesti Plazassa on huomioitu yksilöllisyyden nousu. Yksilöllisyys merkitsee sitä, että hotelli- ja ravintola-asiakkaan tarpeet vaihtelevat tilanteen mukaan. Asiakas odottaa, että laadukas alan toimija pystyy mukautumaan näihin alati muuttuviin tarpeisiin innovatiivisella mutta helposti omaksuttavalla tavalla. Perinteinen jako liikematkailu- ja lomahotelleihin ei enää päde vaan asiakkaan elämäntapa ohjaa hotellivalintaa entistä enemmän.

Uudessa Plazassa asiakkaan mahdollisuus muokata hotelli- tai ravintolavierailunsa haluamansa laiseksi kasvaa merkittävästi.

– Hotelli- ja ravintolabisnes on suuren muutoksen edessä. Markkinoilla menestyvät asiakkaansa yksilöllisesti hurmaavat, persoonalliset toimijat, joille peruspalveluiden huippulaatu on itsestään selvyys. Asiakas vakuutetaan uniikilla, elämyksellisellä palvelulla ja miljööllä, hotellinjohtaja Inari Lehtinen sanoo.

Henkilökunnan rooli muuttuu konsultoivaksi ja aktiiviseksi. Samalla Radisson Blu -ketjun vahva osaaminen ja laatu majoitus- ja ravintolaliiketoiminnan peruspalveluissa säilyvät ennallaan.

– Uusien tuulien havaitseminen ja niiden yhteensovittaminen olemassa oleviin, hyväksi koettuihin toimintatapoihin on tällä alalla käytännössä jatkuvaa toimintaa, Lehtinen kertoo.

Design ja historia kohtaavat

Hotellin 302 huonetta yhdistelee ajatonta muotoilua ja viimeisintä teknologiaa historiallisiin puitteisiin rakennuksessa, jonka peruskivi muurattiin 5.12.1917. Alkuperäiset Juho Rissasen lasimaalaukset ja Johannes Haapasalon puuveistokset elävät sopuisasti yhdessä Eero Aarnion Tuplakuplien, Sam Vannin taideteoksen ja uuden valaistusmuotoilun kanssa. Tilat sisustetaan kotimaisten kärkisuunnittelijoiden kalustein.

Holvikaton alla sijaitsee ravintola Kitzens, joka tarjoaa ruokaa viidestä eri makumaailmasta. Asiakas saa käyttöönsä tablet-koneen, jonka avulla annoksiin voi tutustua ja tehdä tilauksensa. Tabletiin tuodaan myös videoita, pelejä ja muuta viihdykettä asiakkaan käyttöön. Bar 7 Blings tarjoaa ylelliset puitteet rauhalliselle jutustelulle tai railakkaammalle, pikkutunneille jatkuvalle illanvietolle.

Vahva asema laadukkaimpien hotellien joukossa

Hotellia operoiva Sokotel Oy sekä SOK ovat sijoittaneet yhteensä noin 14 miljoonaa euroa hotellin uudistamiseen. Uudistuksella on myös merkittävä työllistävä vaikutus.

– Päätimme uudistaa Plazan nyt, kun koko ala kehittyy voimakkaasti. Haluamme olla Helsingin halutuin hotelli ja ajanviettopaikka, jossa asiakkaan yksilöllinen huomiointi mahdollistetaan innovatiivisella palvelulla. Uudistuksen myötä Plazasta rakennetaan S-ryhmän hotellisalkun lippulaivaa, liiketoimintajohtaja Tomi Peitsalo kertoo.

Inari Lehtinen, hotellinjohtaja, Radisson Blu Plaza, puh. 050 303 8560, inari.lehtinen@radissonblu.com

Tomi Peitsalo, liiketoimintajohtaja, Sokotel Oy, puh. 050 609 31, tomi.peitsalo@sok.fi

Lehdistömateriaalit, tilojen esittelytiedustelut, haastattelupyynnöt:

Aino Laakso, Senior Consultant, Mailand Communications Oy, puh. 050 553 8831, aino.laakso@mailand.fi

Kuvia ja tietoja Plazasta: http://www.cisionwire.fi/radisson-blu-plaza-hotel

Radisson Blu Plaza Hotel
Radisson Blu Plaza Hotel sijaitsee Helsingin Rautatientorilla, jossa kaikki kaupungin nähtävyydet, kulttuurielämykset ja ostosmahdollisuudet ovat käden ulottuvilla. Vuonna 2012­ Plaza Hotel uudistuu. Hotellin 302 huonetta yhdistelee modernia muotoilua ja viimeisintä teknologiaa rakennuksen historiallisiin puitteisiin. Ravintolamaailma Kitzens tarjoilee herkkuja viidestä maailman keittiöstä. Tila- ja palvelukonseptiuudistuksen myötä Plaza Hotel on Made by You, sellainen hotelli- ja ravintolaelämys kuin sinä haluat.

Radisson Blu Hotels & Resorts -hotelliketju kuuluu The Carlson Rezidor Hotel Groupiin, joka on yksi maailman nopeimmin kasvavista hotelliyrityksistä. Ryhmään kuuluvat Radisson Blu Hotellien lisäksi Park Inn  by Radisson-, Regent- ja Hotel Missoni -hotelliketjut. Rezidor Hotel Groupilla on yhteensä yli 400 hotellia ympäri maailman. Hotelliryhmän kanta-asiakasohjelma on Club Carlson. Suomessa Radisson Blu Hotels & Resorts -liiketoiminnasta vastaavat S-ryhmään kuuluvat Sokotel Oy ja Turussa TOK.