Radisson Blu Plaza valittiin Rezidor-konsernin vuoden hotelliksi

Lehdistötiedote 29.4.2014

Radisson Blu Plaza Hotelli valittiin vuoden parhaaksi Radisson Blu -ketjun franchise-hotelliksi. Myös muita pohjoismaalaisia hotelleja palkittiin.

Suomalainen, Helsingin Radisson Blu Plaza Hotelli valittiin vuoden parhaaksi Radisson Blu -ketjun franchise-hotelliksi. Muista konsernin pohjoismaisista hotelleista Uppsalan Park Inn by Radisson -hotelli sai Park Inn -ketjun vuoden parhaan franchise-hotellin palkinnon.

- Olen todella iloinen ja ylpeä, että olemme voineet kehittää uudenlaisen tuotteen ja palvelukonseptin Helsingin upeimmalle hotellille. Tämä hotelli on myös omistajamme, SOK:n, lippulaiva. Franchise Hotel 2013 -palkinnon voitto kuuluu mahtavalle henkilökunnallemme. Heidän ammattitaitonsa, joustavuutensa ja kykynsä kehittyä on ensiluokkaista. Iso kiitos kuuluu myös lojaaleille asiakkaillemme, jotka ovat suositelleet meitä. Asiakasuskollisuus, jonka eteen Plaza on tehnyt pitkäjänteistä työtä ja tullut siitä palkituksi kantaa nyt hedelmää. Tämä palkinto auttaa meitä myös edelleen kehittämään toimintaamme ja tekemään tästä vuodesta mahtavan, kertoo Helsingin Radisson Blu Plaza Hotellin johtajana uudistuksen aikana toiminut Inari Lehtinen .

Norjalainen Bjørg Hult palkittiin vuoden hotellinjohtajana. Hult on Stavangerissa toimivan Park Inn by Radisson -hotellin johtaja.

-Tämä palkinto on sekä minulle että tiimilleni valtava innoittaja. Meillä on ollut ja on edelleen monia haasteita, enkä varmasti olisi onnistunut työssäni hotellinjohtajana, jos minulla ei olisi ollut apunani oikeanlaista tiimiä. Palkinto on todiste siitä, että olemme oikealla tiellä, ja että Rezidorin johto arvostaa saavutuksiamme, Stavangerin Park Inn by Radisson -hotellin johtaja Bjørg Hult toteaa.

-Olen ylpeä siitä, että pohjoismaiset hotellit sijoittuivat näin hienosti. Se on osoitus työntekijöiden omistautumisesta työlleen sekä heidän positiivisuudestaan ja ammattitaidostaan, joiden ansiosta hotellivieraat pääsevät kokemaan ainutlaatuisen hotellielämyksen. Palkinnot osoittavat myös, että konsernin huomioi heidän työpanoksensa, tiivistää Thomas Englehart , Carlson Rezidorin Area Vice President Nordics.

Palkinnot jaettiin Abu Dhabissa 2.-4.4. pidetyssä vuotuisessa strategiatapaamisessa, johon osallistui yli 430 Rezidor-johtoista hotellia eri puolilta maailmaa. Konferenssin aikana saatiin juhlia monia hotelleja ja hotellinjohtajia, jotka ovat menestyneet edellisen vuoden aikana.

Lisätietoja, kuvia ja muuta lehdistömateriaalia koskevat kyselyt:

Angelica Montez, Pohjoismaiden PR- ja viestintäpäällikkö, Carlson Rezidor
Sähköposti: angelica.montez@carlsonrezidor.com , puhelin: +47 94 88 18 61

Tietoja Carlson Rezidor Hotel Groupista

Carlson Rezidor Hotel Group on maailman suurimpia ja dynaamisimpia hotelliketjuja. Yhtiöllä on yli 1 300 toiminnassa tai kehitteillä olevaa hotellia, ja se toimii 100 maassa ja maanosassa ympäri maailman. Sen tuotemerkkejä ovat Radisson Blu, Radisson®, Park Plaza®, Park Inn by Radisson, Country Inns & Suites By CarlsonSM ja Hotel Missoni. Hotelliketjun tavoitteena on lisätä toiminnassa tai kehitteillä olevien hotellien määrä 1 500:aan vuoteen 2015 mennessä. Useimmissa ketjun hotelleissa asiakkaat voivat hyödyntää Club CarlsonSM. -kanta-asiakasohjelmaa, joka on maailman houkuttelevimpia asiakasohjelmia. Carlson Rezidor Hotel Group ja sen tuotemerkit työllistävät yhteensä yli 85 000 henkilöä.

Carlson Rezidor Hotel Groupin päätoimipaikat sijaitsevat Minneapolisissa Yhdysvalloissa ja Brysselissä Belgiassa.

www.rezidor.com ja www.carlsonrezidor.com

Avainsanat:

Yrityksestä

Radisson Blu Plaza Hotel sijaitsee Helsingin Rautatientorilla, jossa kaikki kaupungin nähtävyydet, kulttuurielämykset ja ostosmahdollisuudet ovat käden ulottuvilla. Vuonna 2012 Plaza Hotel uudistuu. Hotellin 302 huonetta yhdistelee modernia muotoilua ja viimeisintä teknologiaa historiallisiin puitteisiin rakennuksessa, jonka peruskivi muurattiin 5.12.1917. Viiden eri makumaailman herkkuja tarjoava tunnelmallinen ravintola Kitzens, eläväinen aulan HUB ja huikean kaunis Bar 7 Blings toivottavat vieraat tervetulleiksi kaupungilta ja kauempaa. Hotellin tilauudistukset ovat vain osa muutosta. Jatkossa Plaza on Hotel Made by You, sellainen hotelli- ja ravintolaelämys kuin sinä haluat. Tervetuloa Plazaan! Inari Lehtinen, hotellinjohtaja, Radisson Blu Plaza, puh. 050 303 8560, inari.lehtinen@radissonblu.com Tomi Peitsalo, liiketoimintajohtaja, Sokotel Oy, puh. 050 609 31, tomi.peitsalo@sok.fi http://www.radissonblu.fi/plazahotelli-helsinkihttp://www.kitzens.fi Radisson Blu Hotels & Resorts Radisson Blu Hotels & Resorts -hotelliketju kuuluu The Carlson Rezidor Hotel Groupiin, joka on yksi maailman nopeimmin kasvavista hotelliyrityksistä. Ryhmään kuuluvat Radisson Blu Hotellien lisäksi Park Inn by Radisson-, Regent- ja Hotel Missoni -hotelliketjut. Rezidor Hotel Groupilla on yhteensä yli 400 hotellia ympäri maailman. Hotelliryhmän kanta-asiakasohjelma on Club Carlson. Suomessa Radisson Blu Hotels & Resorts -liiketoiminnasta vastaavat S-ryhmään kuuluvat Sokotel Oy ja Turussa TOK. Radisson Blu Hotelleja on Suomessa seitsemän: kolme Helsingissä sekä hotellit Espoossa, Turussa, Vaasassa ja Oulussa. Suomen Radisson Blu Hotellit ovat laadukkaita, palvelustaan tunnettuja hotelleja, jotka sijaitsevat kaupunkien parhailla paikoilla lähellä liike-elämän keskuksia. Kaikille Suomen Radisson Blu Hotelleille on myönnetty Joutsenmerkki.