BENECOL-TUOTTEET INDONESIAN MARKKINOILLE

Raision indonesialainen partneri Kalbe Nutritionals lanseeraa Indonesian markkinoille kasvistanoliesteriä sisältäviä smoothie-juomia Nutrive Benecol -tuotemerkillä. Aasiassa Benecol-tuotteita myydään Intian lisäksi nyt myös Indonesiassa. Raisio jatkaa paikallisten partnereidensa kanssa valmisteluja uusille markkina-alueille pääsemiseksi ja mielenkiintoisten tuoteuutuuksien lanseeraamiseksi myös muualla Aasiassa.

Raision indonesialainen partneri Kalbe Nutritionals on osa PT Kalbe Farma Tbk -konsernia, joka on ravitsemus- ja lääkealan johtava yritys Indonesiassa ja Kaakkois-Aasian suurin pörssilistattu alan yritys. Konsernin liikevaihto vuonna 2007 oli noin 560 miljoonaa euroa.

Kalbe Nutritionals tarjoaa kuluttajille terveellisiä elintarvikkeita ja niihin liittyviä palveluja ihmisen kaikkiin elämänvaiheisiin. Yrityksellä on useita vahvoja brändejä. Nutrive on yrityksen uusi terveelliseen elämäntapaan liittyviä tuotteita sisältävä tuotemerkki, joka tästä syystä sopii erinomaisesti myös Benecol-tuotemerkin ja kasvistanoliesteri-ainesosan käyttäjäksi. Nutrive Benecol -tuotteita myydään Indonesian suurimmissa kaupungeissa.

Indonesiassa on yli 220 miljoonaa asukasta. Väestöstä noin 20 prosentilla elintaso on korkea ja tietoisuus terveelliseen elämäntapaan liittyvistä tuotteista kasvaa nopeasti. Terveellistä elämäntapaa korostavan trendin myötä korkealaatuisten tuotteiden ja vahvoilla, luotetuilla brändeillä myytävien elintarvikkeiden kysyntä kasvaa osana parempaa ja terveempää elämää.

Raision toimitusjohtaja Matti Rihko pitää Benecol-tuotteiden lanseerausta Indonesiassa tärkeänä askeleena ja osoituksena yrityksen kyvystä päästä uusille markkinoille merkittävien paikallisten partnereiden kanssa. "Jo useissa maissa on osoitettu, että Benecol-tuotteiden myynti kasvaa kun partneri panostaa koko kolesterolia alentavien funktionaalisten elintarvikkeiden markkinan kehittämiseen ja tuo markkinoille uusia, mielenkiintoisia tuotteita ja tuotesovelluksia."

Raisio Oyj

viestintäpäällikkö