RAISIO HARKITSEE NOKIAN MYLLYN SULKEMISTA

Raisio on 29.6.2007 antanut henkilöstöryhmien edustajille kutsun YT-neuvotteluun, jonka aiheena on Melia Oy:n Nokian yksikköjen tuotannon sopeuttaminen muuttuvaa markkinatilannetta vastaavaksi mukaan luettuna mahdollinen lopettaminen. Neuvottelut alkavat 4.7.2007 ja niiden arvioidaan kestävän ainakin syyskuuhun 2007.

Raision toimitusjohtaja Matti Rihko sanoo: "Vuodenvaihteessa Raisio ilmoitti käynnistäneensä kaikkien yksikköjensä arvioinnin erityisesti ylikapasiteetin osalta. Tämä työ etenee vaiheittain ja siltä osin kuin volyymia ja hintoja ei voida nostaa kohtuullisen kannattavuuden tasolle, sopeutetaan kapasiteettia. Nokian mylly on toimittanut tuotteita vain harvoille asiakkaille, ja siksi tapahtunut viljaraaka-aineen hinnan voimakas nousu täytyy siirtää myllyn kaikkien asiakkaiden hintoihin, jotta toiminta voi jatkua."

Raisiolla on Nokian tehtaalla vehnä-, kaura- ja ruismyllyt. Tehtaalla työskentelee noin 70 henkilöä.

Viestintäpäällikkö

Toimitusjohtaja Matti Rihko, p. 0400 830 727