RAISIO JA LANTMÄNNEN PURKAVAT YHTEISOMISTUKSEN

Raisio Oyj ja ruotsalainen Lantmännen ovat allekirjoittaneet sopimuksen yhteisyritystensä omistusjärjestelyistä. Sopimuksen mukaan Lantmännen luovuttaa Raisiolle omistamansa 25 prosentin osuuden Melia Oy:stä. Vastaavasti Raisio luovuttaa Lantmännenille 50 prosentin omistuksensa yhteisyritys GoGreen AB:stä ja 27 prosentin osuuden Latviassa sijaitsevasta AS Rigas Dzirnavnieks mylly-yhtiöstä. Omistusjärjestelyjen arvioidaan parantavan Raision vuoden 2008 liiketulosta 3-4 miljoonalla eurolla.

Raision toimitusjohtaja Matti Rihko: ”Melian siirtyminen Raision kokonaan omistamaksi yhtiöksi antaa meille paremmat mahdollisuudet kehittää Elovena-brändiä itsenäisesti. Nyt toteutettavat omistusjärjestelyt ovat jatkoa Raision toimintojen virtaviivaistamiselle. Ne parantavat kannattavuutta, yksinkertaistavat yhtiörakennetta ja päätöksentekoa sekä tehostavat liiketoimintojen johtamista.”

viestintäpäällikkö
p. (02) 443 2242 ja 050 567 3060