RAISIO JA UNILEVER SOPIVAT RISTIINLISENSOINNISTA

Raisio Oyj ja Unilever ovat sopineet osittaisesta ristiinlisensoinnista, jossa myönnetään ei-yksinomaiset oikeudet yritysten välillä määritettyihin, maailmanlaajuisiin kasvisteroli- ja stanolipatentteihin. Sopimuksella lopetetaan yritysten väliset patenttiväitekyselyt.

Raision toimitusjohtaja Matti Rihko pitää allekirjoitettua sopimusta tärkeänä. ”Tämä sopimus vahvistaa Benecol-liiketoiminnan pohjana olevaa IPR-salkkua merkittävästi. Sopimus ristiinlisensoinnista Unileverin kanssa on osoitus Raision korkeatasoisesta ja kansainvälisesti arvostetusta Benecol-ainesosan tutkimus- ja kehitystyöstä. Sopimus takaa molemmille osapuolille mahdollisuuden keskittyä liiketoiminnan ja applikaatioiden kehittämiseen sen sijaan, että patenttisalkkuja puolustetaan väitekäsittelyin.”

viestintäpäällikkö
p. (02) 443 2242 ja 050 567 3060