RAISIO MYY RYPSIÖLJYÄ NESTE OILILLE BIODIESELIN RAAKA-AINEEKSI

Raisio Oyj ja Neste Oil Oyj ovat sopineet, että Raisio toimittaa Neste Oilille vuoden 2007 aikana 10 000 tonnia Suomessa jalostettua rypsiöljyä biodieselin raaka-aineeksi. Toimitukset alkavat syksyllä 2007.

”Uusi käyttökohde kotimaassa jalostetulle rypsiöljylle vahvistaa myös kotimaisen öljykasviviljelyn tulevaisuuden näkymiä. Tämä mahdollistaa Raision vahvan panostamisen sopimusviljelyn ja jalostusketjun kehittämiseen. Neuvottelemme Neste Oilin kanssa raaka-aineyhteistyöstä myös tuleville vuosille”, kertoo Raision toimitusjohtaja Matti Rihko.

Raision kasviöljyliiketoiminnan puristamaa öljyä käyttävät yhtiön elintarvike- ja rehuliiketoiminnat. Lisäksi öljyä myydään muille suomalaisille elintarvikeyrityksille, bioraaka-aineeksi sekä vientiin.

viestintäpäälllikkö

toimitusjohtaja Matti Rihko, p. (02) 443 2716 ja 0400 830 727