RAISIO OYJ:N TILINPÄÄTÖSTIEDOTE 2005

RAISION UUSIUTUMINEN KÄYNNISTYI Liiketulos ilman kertaeriä hieman edellisvuotta matalampi

• Vuoden 2005 liikevaihto oli lähes edellisvuoden tasolla 434,6 miljoonaa euroa (437,9 milj. euroa jatkuvissa liiketoiminnoissa vuonna 2004). • Liiketulos ilman kertaeriä oli 9,1 miljoonaa euroa (10,6 milj. euroa jatkuvissa liiketoiminnoissa ilman kertaeriä vuonna 2004). Tilinpäätöksen mukainen, raportoitu liiketulos oli -10,9 miljoonaa euroa (-18,4 milj. euroa). • Osakekohtainen tulos ilman kertaeriä oli 0,05 euroa (0,07 euroa). Raportoitu osakekohtainen tulos oli -0,04 euroa (-0,12 euroa). Hallitus esittää osinkona maksettavaksi 0,05 euroa/osake. • Raision uusiutuminen käynnistyi kasvaneiden tuotekehityspanosten ja investointien sekä verkostoitumisen myötä. • Vuoden 2006 liiketuloksen arvioidaan paranevan viime vuodesta. Tämä tilinpäätöstiedote on laadittu IFRS:n kirjaamis- ja arvostusperiaatteita noudattaen. Raisio siirtyi IFRS-standardien mukaiseen tilinpäätöskäytäntöön vuoden 2005 alusta.